Budowa dziesięciooddziałowego przedszkola na Strzeszynie, zlokalizowanego wzdłuż ul. Marka Hłaski, przy skrzyżowaniu z ul. Haliny Poświatowskiej. W nowym budynku zaplanowano 10 pełnowymiarowych sal dydaktycznych (każda dla 25 dzieci), wszystkie z własnym sanitariatem i zapleczem. Projekt obejmuje również wykonanie pomieszczeń uzupełniających, administracyjnych, bloku kuchennego z pełną technologią kuchni przedszkolnej.
Archiwum - Wszystko
W ramach inwestycji przebudowano budynek istniejącego dworca autobusowego „Rataje” zlokalizowanego przy ul. Bolesława Krzywoustego 19 w Poznaniu. Przebudowa zakładała zmianę układu funkcjonalnego pomieszczeń wewnątrz budynku, w której skład wejdzie rozbiórka istniejących ścian wewnętrznych, budowa nowych, wymianę części stolarki okiennej i drzwiowej, przebudowa klatek schodowych oraz uporządkowanie układu wszystkich projektowanych pomieszczeń.
W ramach zadania wybudowany został parking wraz z fragmentem drogi dojazdowej i niezbędną infrastrukturą techniczną.
Zadanie inwestycyjne obejmowało zaprojektowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Żywicznej i Borówki poprzez wyznaczenie mini-ronda.
W ramach realizacji zadania wykonano umocnioną nawierzchnię pieszo-jezdni w ul. Stefańskiego ze zjazdami do posesji oraz oświetleniem i budową kanału technologicznego, z kolei w ramach ul. Kwiatkowskiego wykonano umocnioną nawierzchnię jezdni wraz z chodnikami i miejscami postojowymi oraz kanałem technologicznym.
W ramach zadania wybudowany został odcinek ścieżki pieszo-rowerowego łączący Wartostradę z ul. Chwaliszewo wraz oświetleniem.
W ramach zadania opracowano dokumentację projektową wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.
W ramach zadania została opracowana dokumentacja projektowa przebudowy części budynku, która polega na utworzeniu trzech oddziałów przedszkolnych w pomieszczeniach zlokalizowanych w dwukondygnacyjnej części segmentu A budynku szkolnego SP nr 78 im. Prof. Wiktora Degi w Poznaniu.
Wykonanie modernizacji instalacji wodnej fontanny zlokalizowanej u zbiegu ulic: Górna Wilda, Czajcza, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r.
Zadanie polegało na budowie drogi, chodników i miejsc postojowych. W ramach zadania wykonane zostało również oświetlenie, budowa kanału technologicznego oraz nasadzenia zieleni.
Zadanie inwestycyjne obejmuje prace budowlane polegające na wyremontowaniu i wzmocnieniu północnej jezdni ul. Warszawskiej wraz z odtworzeniem chodnika, peronów i zatok autobusowych, na odcinku od ul. Św. Michała do ul. Krańcowej.
Na odcinku od ul. Miastkowskiej do skrzyżowania z ulicami Smoka Wawelskiego i Kornela Makuszyńskiego powstała nowa nawierzchnia, chodniki i odwodnienie ul. Heleny Modrzejewskiej. Odcinek ten został również wyposażony w kanał technologiczny oraz oświetlenie uliczne. Pojawiły się na nim także nowe trawniki.
Inwestycja zakładała budowę pomnika upamiętniającego wypędzenia Wielkopolan w czasie II wojny światowej. Pomnik stanął na terenie parku im. Karola Marcinkowskiego u zbiegu ul. Powstańców Wielkopolskich i ul. Towarowej.
Projekt oświetlenia toru żużlowego wraz z modernizacją elementów stadionu żużlowego dla spełnienia warunków licencyjnych I ligi
U zbiegu ulic Szczepankowo, Michałowo i Ługańskiej powstało nowe rondo z chodnikami i fragmentem drogi rowerowej, który został dowiązany do istniejącego ciągu pieszo-rowerowego na ul. Ługańskiej oraz drogi dla rowerów w kierunku południowo-wschodnim na ul. Szczepankowo. Dzięki temu rozwiązaniu rowerzyści mają możliwość bezpiecznego włączenia się do ogólnego ruchu i jazdy na rondzie w każdym kierunku. Dla pieszych z dysfunkcją wzroku, zgodnie ze standardami Miasta Poznania, w rejonie skrzyżowania zamontowano nawierzchnię fakturową.
Opracowanie koncepcji projektowej budowy sali sportowej.
W ramach zadania opracowano dokumentację projektową budowy trybuny wraz z zadaszeniem.
Przedmiotem zadania była rozbudowa ulicy, która stanowi przedłużenie ul. Wańkowicza od ronda do ul. M. Cegłowskiej. W ramach inwestycji powstały chodniki, miejsca postojowe, oświetlenie, kanał technologiczny oraz kanalizacja deszczowa Dodatkowo chodnik został połączony z istniejącym już ciągiem pieszo-rowerowym w ul. Wańkowicza.
W ramach zadania wybudowany został odcinek ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem i monitoringiem wizyjnym po południowej stronie Mostu Przemysła I pomiędzy ścieżką Wartostrady odc. 10 a ścieżką w ul. Hetmańskiej.
Zadanie obejmuje zaprojektowanie dwóch murów oporowych - ceglanego i kamiennego. Opracowywana dokumentacja projektowa zakłada wykonanie prac renowacyjnych, które są niezbędne ze względu na zły stan techniczny murów.
Przedmiotem zadania było opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla budowy ul. Bobolickiej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych oraz opracowanie koncepcji projektowej dla budowy ul. Łobeskiej.
W ramach inwestycji na ulicy Rubinowej i Ametystowej powstanie nowy układ komunikacyjnych. Zbudowane zostały drogi wraz odwodnieniem, oświetleniem i kanałem technologicznym. Dodatkowo na ul. Miętowej powstała kanalizacja deszczowa.
Zakończono prace projektowe. Zakres realizowanych na obiekcie mostowym prac obejmował: przebudowę / remont jezdni wraz z chodnikiem i odwodnieniem oraz prace polegające na remoncie konstrukcji ustroju nośnego.
W ramach inwestycji zmodernizowane zostało pokrycie dachowe Domu Pomocy Społecznej oraz wymieniono dźwig osobowy. W zakres zadania wchodziło również: wykonanie robót budowlanych wynikających z zaleceń po przeprowadzonym przeglądzie budowlanym, przeprowadzenie ekspertyzy i projektu naprawy spękań elewacji zewnętrznej oraz zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej.
Roboty budowlane:
- Modernizacja sal pobytu dzieci w Żłobku Czerwony Kapturek
- Remont pomieszczeń piwnicznych i strefy wejścia w budynku Żłobka Koniczynka
- Modernizacja rozdzielni posiłków w Żłobku Miś Uszatek (z wymianą instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej)
- Prace modernizacyjne - przebudowa wejścia głównego do budynku żłobka Przemko (podjazd) wraz z wiatrołapem
- Prace modernizacyjne - wymiana ogrodzenia w Żłobku Ptyś
- Prace modernizacyjne - pomieszczenie pobytu dzieci i sanitarne (łazienka) w Żłobku Żurawinka
- Modernizacja placu zabaw w Żłobku Calineczka
Prace projektowe:
- Modernizacja pomieszczeń i budowa instalacji wentylacji w Żłobku Królewna Śnieżka
- Remont ogrodzenia i zmiana zagospodarowania części terenu żłobka Stokrotka
- Podjazd dla wózków w Żłobku Balbinka
Celem inwestycji była przebudowa ul. Miłosza na Strzeszynie. W ramach zadania powstała nowa nawierzchnia na odcinku od torów kolejowych do ul. Literackiej. Zbudowane zostały także miejsca postojowe, chodniki oraz zjazdy do posesji. W projekcie uwzględniono też budowę nowego systemu kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego i kanału technologicznego. Prace toczyły się również na pobliskiej ul. Stachury, gdzie powstanie kanał deszczowy.
Zadanie polegało na wykonaniu dokumentacji projektowej dla przebudowy ulicy Admiralskiej. W zakresie prac znalazły się m.in. remont nawierzchni jezdni wraz z przebudową i budową chodników po obu stronach ulicy oraz budowa odwodnienia i oświetlenia ulicznego.
Odtworzenie właściwości użytkowych sali gimnastycznej, pomieszczeń uzupełniających i łączników przy Zespole Szkół Z Oddziałami Sportowymi nr 1 w Poznaniu - tj. odbudowie obiektu wraz z koniecznymi pracami modernizacyjnymi w systemie „zaprojektuj i wybuduj” po katastrofie budowlanej.
Celem inwestycji był remont odcinka Wartostrady pomiędzy mostem Królowej Jadwigi i Przemysła I. W ramach zadania wykonany został także monitoring miejski na całej długości remontowanego odcinka oraz zmodernizowano oświetlenie uliczne wzdłuż trasy. Zadanie obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowej dla łącznika wyremontowanego odcinka z ul. Hetmańską.
Opracowanie dokumentacji dla parku osłonowego wzdłuż al. Praw Kobiet, na odcinku między ul. Łużycką a ul. Zofii Hilczer-Kurnatowskiej. Przewidziana jest tam zieleń i infrastruktura rekreacyjna. Obszar projektowania został podzielony na mniejsze części, aby przyszła realizacja mogła odbywać się etapowo lub całościowo. Dokumentacja uwzględni także rezerwę terenową pod planowane przy skrzyżowaniu ul. Łużyckiej i al. Praw Kobiet targowisko.
Roboty budowlane mają na celu remont wraz z wzmocnieniem nawierzchni jezdni ul. Bolesława Krzywoustego na odcinku od wiaduktu na torami kolejowymi do węzła autostradowego „Krzesiny” w Poznaniu.
Przebudowa przejścia dla pieszych przez ul. Hetmańską, na wysokości ul. Jarochowskiego. Wprowadzony został nowy przejazd rowerowy, pojawi się również sygnalizacja świetlna. Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, którzy na tym odcinku ul. Hetmańskiej mają do pokonania dwie jezdnie oraz torowisko tramwajowe.
Zapewnienie ujęcia wód opadowych z powierzchni dachów budynku Liceum Mistrzostwa Sportowego na Osiedlu Tysiąclecia nr 43 w Poznaniu i doprowadzenie ich niezależnym rurociągiem grawitacyjnym do stawów zlokalizowanych na terenie parku i użytku ekologicznego Traszki Ratajskie.
Zadanie polega na opracowaniu dokumentacji projektowej toru wrotkarskiego o długości 200 m i szerokości 7 m wraz z zapleczem szatniowo-sanitarnym. Projekt odpowiadać będzie wymogom FIRS – Światowej Federacji Sportów Wrotkarskich.
Prace projektowe, a następnie przebudowa blisko stumetrowego odcinka muru oporowego na lewym brzegu Warty, w rejonie ul. Szyperskiej, będącego w złym stanie technicznym. Część podwodna muru została wzmocniona nową konstrukcją stalową. Przestrzeń pomiędzy starą ścianką drewnianą nabrzeża a nową wypełnił beton. Prace objęły również demontaż i wymianę skorodowanych i powyginanych odbojnic, oczyszczenie ceglanej ściany oraz stalowych elementów muru. Zamontowane zostały również nowe balustrady oraz pojawiła się niska zieleń.
W ramach inwestycji zbudowany został układ drogowy ulic Glinienko, Drogocin, Knyszyn i Janowo. Pojawiło się nowe oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa oraz chodniki.
Zadanie polegało na opracowaniu dokumentacji projektowej oraz budowie ekranu akustycznego na odcinku od ronda Rataje do istniejących ekranów przy estakadzie Katowickiej.
W efekcie zaplanowanych ul. Rozwadowska na odcinku od ul. Starołęckiej do ul. Staszowskiej, która do tej pory była drogą gruntową, stanie się drogą utwardzoną z asfaltową nawierzchnią i obustronnymi chodnikami. Dzięki ograniczeniu prędkości do 30 km/h korzystanie z niej będzie bardziej bezpieczne. W ramach inwestycji powstaną również zjazdy do posesji, wybudowane zostanie odwodnienie ulicy i kanał technologiczny, a także zainstalowane zostanie oświetlenie.
Budowa dwukierunkowej drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Szymanowskiego, na odcinku od ul. Stróżyńskiego do ul. Szeligowskiego wraz z przebudową sygnalizacji świetlnej, przystanków autobusowych i ronda u zbiegu Szymanowskiego i Stróżyńskiego.
Przebudowa ul. Żelaznej na odcinku od ul. Dymka do ul. Osiedle Przemysława. Jezdnia ul. Żelaznej, od skrętu w lewo na wysokości szpitala do ul. Osiedle Przemysława, zyska bitumiczną nawierzchnię i dwa progi zwalniające poprawiające bezpieczeństwo ruchu, z kostki betonowej zbudowane zostały miejsca postojowe i zjazdy, a chodniki przebudowane. Powstały kanał technologiczny, kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie drogowe. Posadzone zostały nowe drzewa.
Przebudowa jezdni, chodników ulicy Suchej na odcinku od ul. Gdyńskiej do wiaduktu PKP, obejmująca również wymianę oświetlenia, uzupełnienie odwodnienia, oraz budowę kanału technologicznego oraz przebudowę kolidujących sieci uzbrojeń.
Roboty budowlane:
- termomodernizacja budynku żłobka Balbinka – w tym: termomodernizacja dachu, ścian poniżej terenu i cokołu, a także budowa podjazdu,
- modernizacja balustrad żłobka Stokrotka,
- modernizacja tarasu zewnętrznego budynku żłobka Żurawinka, usunięcie istniejącego ogrodzenia oraz montaż nowego ogrodzenia i bramy wjazdowej.
Prace projektowe:
- wymiana instalacji grzewczej w budynkach czterech żłobków: Krecik, Balbinka, Calineczka, Ptyś;
- termomodernizacja budynku żłobka Ptyś – termomodernizacja dachu, ścian poniżej terenu, cokołu i ścian zewnętrznych,
- modernizacja budynku żłobka Przemko – demontaż wentylacji mechanicznej oraz montaż nowej wentylacji w kuchni centralnej, modernizacja pomieszczenia gospodarczego.
Zakres inwestycji obejmuje między innymi budowę wydzielonej drogi dla rowerów, przebudowę skrzyżowań, wymianę warstwy ścieralnej jezdni, budowę zatoki autobusowej, regulację ciągów komunikacji pieszej, a także budowę i przebudowę wysp rozdzielających. W ramach zaplanowanych prac przebudowana zostanie kanalizacja deszczowa oraz powstanie kanał technologiczny. Przebudowana zostanie również sygnalizacja świetlna i zmieni się organizacja ruchu w zakresie rowerowym.
Efektem inwestycji będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu.
Budowa nowego układu drogowego, w tym budowa jezdni z kostki brukowej, chodników, zjazdów i utwardzonego pobocza wraz z kanałem technologicznym i oświetleniem.
Budowa po południowo-wschodniej stronie ul. Złotowskiej chodnika i ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Rezedowej do ul. Perzyckiej oraz ciągu pieszo – rowerowego na odcinku od ul. Perzyckiej do ul. Miastkowskiej o łącznej długości ok. 1,7 km.
W ramach zadania powstała kanalizacja deszczowa na odcinku od ul. Owczej do ul. Perzyckiej, rozbudowane zostały przepusty drogowe, a przystanki autobusowe uległy przebudowie. Na odcinku wzdłuż ogródków działkowych, pomiędzy przystankami Złotowska – Działki a Owcza, zlokalizowane zostały miejsca odpoczynku, wyposażone w ławkę, stojak rowerowy oraz kosz na śmieci. Na całym odcinku pojawiło się także nowe oznakowanie.
Budowa umocnionej konstrukcji nawierzchni ulicy wraz z budową nawierzchni z kostki betonowej na ok. 350-metrowym odcinku - od skweru Ks. Mjr. R. Marszałka do drogi wewnętrznej, oznaczonej w MPZP jako 16KDWxs, a także wykonanie na tym odcinku kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi i wylotem do rowu melioracyjnego. Ulica znajdzie się w strefie zamieszkania. Pieszy będzie się mógł poruszać po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i będzie miał pierwszeństwo przed pojazdami.
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę ulic Przybrodzkiej i Mrowińskiej jako jezdnie bez wydzielonych chodników w strefie zamieszkania,
- budowę skrzyżowania wyniesionego,
- budowę systemu odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni drogi wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej,
- budowę oświetlenia drogowego w ciągu ul. Przybrodzkiej,
- budowę kanału technologicznego.
Przebudowa ul. Białośliwskiej na długości ok. 170 m, na odcinku od ulicy Chodzieskiej do istniejącej nawierzchni bitumicznej.
W ramach zadania wybudowano chodnik po południowej stronie jezdni, miejsca postojowe, oświetlenie drogowe oraz urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
Sporządzenie kompletnej dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi pozwoleniami, uzgodnieniami i opiniami oraz uzyskaniem wykonalnego pozwolenia na budowę dla rozbudowy i modernizacji istniejącego obiektu nad Maltą w Poznaniu. W efekcie rozbudowy mają powstać dodatkowe hangary dla klubów sportowych z wymaganym zapleczem. Projekt musi uwzględniać możliwość etapowania realizacji robót budowlanych.
Zaprojektowanie i stworzenie na podstawie projektu miejsca, w którym będzie można w bezpiecznych warunkach karmić, przeprowadzać zabiegi weterynaryjne, rekonwalescencję i rehabilitację nowo narodzonych zwierząt, którymi nie może opiekować się matka bądź zostały przez nią odrzucone. Wszystkie zabiegi będzie można obserwować przez specjalne szyby, bez generowania stresu u zwierząt.
Przeprowadzenie renowacji elewacji budynku głównego Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych przy ul. Berwińskiego oraz budynku sali gimnastycznej usytuowanej przy ul. Wyspiańskiego wraz z remontem ogrodzenia.
Przebudowa chodnika po stronie północnej w ulicy Królowej Jadwigi, na odcinku od ul. Półwiejskiej do ul. Karmelickiej. W jej ramach przewiduje się:
- rozbiórkę istniejącego chodnika z miejscami postojowymi,
- budowę kanału technologicznego,
- wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni chodnika, miejsc postojowych i opasek,
- nasadzenia drzew.
Realizacja inwestycji zdecydowanie poprawi funkcjonalność układu komunikacyjnego w tym rejonie. Wpłynie również na wzrost bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenie negatywnego oddziaływania drogi na środowisko naturalne.
Wymiana infrastruktury wodno – kanalizacyjnej na terenie Nowego Zoo i podłączenie Ogrodu Zoologicznego do miejskiej sieci wodno-kanalizacyjnej. Dzięki inwestycji Nowe Zoo nie będzie się już borykało z licznymi awariami sieci, a w okresach wysokiego zapotrzebowania na wodę zyska jej alternatywne źródło. Zasadnicze prace budowlane zostały zakończone. W ramach aktualizacji Wskazania do Realizacji realizowane będą dodatkowe roboty budowlane.
Strefa skateparku jest wielofunkcyjnym miejscem do uprawiania sportów ekstremalnych. Jej adresatami są zarówno użytkownicy deskorolek, rolek, hulajnóg, jak i rowerów wyczynowych. Skatepark został zlokalizowany przy ul. Szpaków, w pobliżu parkingu przed Szkołą Podstawową nr 55. Obiekt jest kolejnym atrakcyjnym punktem aktywnego wypoczynku strefy okołomaltańskiej oraz miejscem integracji dla młodzieży z pobliskich osiedli.
Inwestycja swoim zakresem obejmowała budowę jedni ze skrzyżowaniem oraz chodników i zjazdów. W ramach prac nasadzone zostały także drzew i krzewy oraz pojawiły się nowe trawniki. Roboty obejmowały również modernizację sieci gazowej wraz z przebudową przyłączy gazowych oraz oznakowanie ulicy.
Budowa chodnika po południowo-wschodniej stronie ul. Morasko, na odcinku od ul. Meteorytowej do ul. Szklarniowej, wraz z budową kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego. Realizacja inwestycji, będąca kontynuacją budowy chodnika w ul. Morasko, ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników ruchu, dostosować rozwiązania układu komunikacyjnego do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz zapewnić odpowiednie standardy akustyczne dla sąsiadującej zabudowy.
- rozbiórka istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni i chodników,
- budowa nowej jezdni i nowych chodników z kostki granitowej,
- budowa dojazdów do posesji,
- wymiana oświetlenia,
- budowa kanału technologicznego,
- wymiana studni wpustowych,
- wykonanie nasadzeń drzew,
- regulacja wysokościowa istniejącej armatury.
Projekt zakłada uspokojenie ruchu poprzez wprowadzenie strefy zamieszkania oraz zmianę organizacji ruchu: wprowadzenie ruchu jednokierunkowego w kierunku od ulicy Półwiejskiej do ulicy Rybaki.
Budowa nowoczesnego układu drogowego: jezdni, zatok postojowych, zjazdów oraz chodników. W ramach inwestycji zostały nasadzone nowe drzewa oraz krzewy, a istniejące trawniki poddano regeneracji. Budowa obejmowała także nową kanalizację deszczową oraz oświetlenie uliczne. Pojawiły się też nowe ławki, stojaki rowerowe oraz kosze na śmieci. Całość prac uzupełniło oznakowanie ulicy.
Budowa nowego boiska piłkarskiego o nawierzchni syntetycznej, zlokalizowanego przy ul. Warmińskiej 1 oraz poliuretanowej bieżni lekkoatletycznej. Nowoczesny obiekt będzie pełnił funkcję stadionu rozgrzewkowego dla istniejącego stadionu głównego.
Realizacja kolejnego etapu modernizacji ogródka, która pozwolił w pełni wrócić do idei działalności ogrodów jordanowskich jako miejsc zabawy i relaksu, ale też edukacji dla najmłodszych. W tym celu został wybudowany nowy, wielofunkcyjny budynek z dużym tarasem na poziomie wejścia, dwoma świetlicami, szatnią, łazienkami, magazynem sprzętu sportowego i ogrodowego, pomieszczeniem socjalnym oraz biurem opiekuna.
Teren przy ul. Solnej, to jeden z najstarszych ogrodów jordanowskich w Poznaniu, a także jeden z bardziej wartościowych dla centrum miasta terenów zielonych. Załączone wizualizacje maja charakter poglądowy, a docelowy kształt ogrodu może ulec zmianie.
Przygotowanie dokumentacji projektowej, na podstawie której zostanie przebudowany basen dla fok w Nowym Zoo o powierzchni minimum 700 metrów kwadratowych. Nowy basen o nieregularnej linii brzegowej, opływowych kształtach, wyposażony w podesty, platformy i plaże, zastąpi stary, który ze względu na stan techniczny zostanie rozebrany. Basenowi towarzyszyć ma pomieszczenie z filtracją w obiegu zamkniętym, dostosowaną do typu zbiornika przeznaczonego dla zwierząt żyjących w środowisku wodnym.
Planuje się, aby w nowo projektowanym obiekcie możliwe było oglądanie zwierząt z poziomu zlokalizowanego poniżej tafli wody.
Projektowana inwestycja nie spowoduje konieczności wprowadzenia jakichkolwiek zmian w układzie głównych alei Nowego Zoo.
Budowa utwardzonej, brukowanej drogi osiedlowej na ul. Kunickiego, na odcinku od ul. Rejewskiego do ul. Kwiatkowskiego. Pojawią się również nowe oświetlenie, system odwadniający oraz chodnik w ulicy Sucharskiego, na odcinku od ul. Kunickiego do ul. Pietrusińskiego.
Wykonanie dwuwariantowej koncepcji budowy wiaduktu kolejowego pod linią kolejową nr 351, w ciągu ul. Kościelnej i nad Wierzbakiem.
Modernizacja wieży sędziowskiej oraz budynku multimedialnego, znajdujących się na terenie Toru Regatowego Malta. Odnowione budynki będą spełniały wymogi niezbędne do organizowania imprez o charakterze międzynarodowym.
Modernizacja Ośrodka Przywodnego Rataje, zlokalizowanego na os. Piastowskim. W odnowionym obiekcie pojawiły się m.in.: nowoczesna przestrzeń biurowa, nowe szatnie oraz pomieszczenia socjalne. Budynek został również przystosowany do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych. W ramach zadania wzmocniono podłoże gruntowe budynku, a dzięki zastosowaniu mikropali fundamenty odzyskały stabilność.
Budowa kompleksu ogródków działkowych wraz z domem działkowca, miejscami parkingowymi i infrastrukturą techniczną na ul. Przy Lotnisku, na potrzeby Rodzinnych Ogródków Działkowych.
Do poszczególnych działek ogrodowych będą prowadzić utwardzone alejki o żwirowej nawierzchni. Projekt przewiduje też stworzenie ogólnodostępnych terenów zielonych (m.in. placu zabaw) wyposażonych w elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. Zbudowany zostanie jednokondygnacyjny dom działkowca, który będzie budynkiem użyteczności publicznej i będzie pełnił funkcję administracyjną dla Rodzinnego Ogrodu Działkowego. W jego skład wejdą trzy bryły na planie sześciokąta foremnego.
Największa pomieści ogólnodostępny węzeł sanitarny, pomieszczenie klubu seniora z zapleczem kuchennym, pomieszczenie porządkowe oraz magazyn. W średniej bryle zlokalizowana będzie sala spotkań na niemal 50 osób, zaś w najmniejszej - pomieszczenie administracyjne oraz aneks kuchenny.
W ramach przedsięwzięcia powstaną trzy budynki: magazyn przeciwpowodziowy, budynek strażnicy oraz wozownia - garaż dla pojazdów OSP. W kompleksie na poznańskiej Woli będą stacjonowały: Ochotnicza Straż Pożarna Ratownictwa Wodnego "Mistral" oraz Ochotnicza Straż Pożarna - Grupa Ratownictwa Specjalistycznego, które wchodzą w skład Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego. W nowym budynku znajdzie się także Magazyn Przeciwpowodziowy dla Miasta Poznania, który obecnie, tymczasowo, mieści się w Forcie II.
Przebudowa ul. Wyłom to inwestycja, w ramach której powstał m.in.: nowy chodnik z kostki brukowej po południowej stronie ulicy, nowe krawężniki i zjazdy do posesji, częściowo wymieniona została także nawierzchnia. Wykonane zostały również miejsca parkingowe po północnej stronie drogi, a na jezdni pojawiły się trzy progi zwalniające. Przebudowa ulicy była również okazją do budowy kanału technologicznego oraz do przebudowy odwodnienia. Posadzone zostały nowe drzewa i powstał liczący ok. 400 metrów kwadratowych trawnik.
Jest to kontynuacja wspólnego projektu mieszkańców Sołacza, Kiekrza, Krzyżownik-Smochowic, Strzeszyna i Podolan pn. „Plażojada – Szlakiem Trzech Jezior: Rusałka, Strzeszynek, Kiekrz”, realizowanego w ramach PBO 2016. Jego celem jest uzupełnienie rewitalizowanych miejsc wypoczynku dla mieszkańców Poznania i okolic w najładniejszych zakątkach północno – zachodniej części Miasta.
Podstawowa infrastruktura i ścieżki komunikacyjne zostały uzupełnione o małą architekturę i objęte monitoringiem. Na plaży Parkowej nad jeziorem Kierskim zbudowano ścieżkę i dojścia do pomostów, wiatę z ławkami i stołami, pojawiły się leżaki stacjonarne, ławki i kosze na śmieci, także z naturalnego drewna.
Na plaży Smoczej nad jeziorem Kierskim jest wiata z ławkami i stołami oraz stanowisko do food-trucka. Doposażono też plac zabaw w nowe urządzenia: karuzelę i bujak.
Budowa drogi rowerowej po zachodniej stronie ul. Dolna Wilda na odcinku od ul. Św. Jerzego do ul. Górna Wilda i dalej - po południowej stronie ulicy Górna Wilda - w kierunku ulicy ul. Królowej Jadwigi. Zadanie zostało rozszerzone o budowę drogi rowerowej w ciągu ul. Półwiejskiej (na odcinku od ul. Królowej Jadwigi do ul. Krakowskiej).
Opracowanie dokumentacji projektowej i - na jej podstawie - przebudowa głównej siedziby MOPR wraz z jego rozbudową.
- Rewitalizacja elewacji budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 od strony ul. Szyperskiej oraz dziedzińca wewnętrznego, w tym: odkopanie fundamentów i wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych,
- czyszczenie elewacji budynku wraz z uzupełnieniem fug,
- likwidacja pęknięć
- wymiania 52 okien.
Dodatkowo, w ramach tego samego zadania, remont podniebia, czyli wewnętrznej części sklepienia stropu podcieni od strony ulic Estkowskiego, Szyperskiej i Garbary.
Budowa budynku dla żyraf i nosorożców z częścią przeznaczoną dla gości odwiedzających ogród zoologiczny oraz z zapleczem socjalnym, magazynowym i technicznym.
W dwukondygnacyjnym obiekcie zaprojektowano część przeznaczoną dla gości, która obejmuje ciąg komunikacyjny na parterze i pomieszczenia sanitarne, jak również antresolę oraz salę projekcyjną, zlokalizowane na piętrze budynku. W ciągu komunikacyjnym zostaną umieszczone tablice multimedialne.
Parter budynku dostosowany będzie dla osób o ograniczonej sprawności motorycznej, poruszających się na wózkach.
Wykonanie prac projektowych dla budowy drogi dojazdowej do sali gimnastycznej przy Zespole Szkół z Oddziałami Sportowymi nr 1, a następnie wykonanie prac budowlanych.
W ramach zadania dokończono budowę sali gimnastycznej przy Zespole Szkół z Oddziałami Sportowymi nr 1 wraz z wyposażeniem oraz miejscami parkingowymi i ogrodzeniem. Zasadnicze prace zostały poprzedzone kompleksowym audytem ppoż. oraz wykonaniem nowego kosztorysu inwestorskiego i przedmiarów.
Budowa boiska piłkarskiego z nawierzchnią wykonaną z trawy syntetycznej, wielofunkcyjnego boiska do piłki siatkowej i koszykówki oraz poliuretanowej bieżni. Dla najmłodszych użytkowników przewidziano również plac zabaw wyposażony m.in. w kiwaki, huśtawki i bujaki na sprężynach. W ramach zadania wybudowana zostanie także siłownia zewnętrzna i street workout z zestawem urządzeń do ćwiczeń rekreacyjnych.
Modernizacja stadionu przy ul. Harcerskiej. Budowa nowej nawierzchni boiska głównego z systemem nawadniania i trybunami na 500 osób, montaż oświetlenia, nagłośnienia oraz boiskowej infrastruktury. Usunięcie pobliskiej skarpy pozwoli na takie usytuowanie płyty głównej, iż w póżniejszym czasie będzie możliwe wybudowanie dodatkowego boiska treningowego. Przebudowane zosaną również parkingi, dojazd do obiektu oraz ogrodzenie wraz z bramą wjazdową. Adaptacji ulegnie także pięć kontenerów socjalnych pod zaplecze magazynowe. Całość zostanie wyposażona w nowy monitoring wizyjny.
Zadanie polegało na opracowaniu dokumentacji wykonawczej, a następnie przeprowadzeniu na jej podstawie rozbudowy i przebudowy budynku Szkoły Podstawowej nr 68. W ramach inwestycji nie tylko została dobudowana sala gimnastyczna z częścią dydaktyczną, ale także wyremontowano część obecnego budynku szkoły i przebudowano zewnętrzne instalacje – m.in. kanalizację sanitarną i deszczowa, sieć cieplną oraz oświetlenie terenu. W ramach prac zagospodarowano również przyległy teren.
Zakres zadania obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie budowę na jej podstawie jezdni i chodnika w ulicach Gryfińskiej i Wyszomierskiej, rozszerzony o budowę kanalizacji deszczowej w ulicy Miastkowskiej.
Przebudowa ścieżki pieszo-rowerowej Wartostrada na odcinku od mostu Królowej Jadwigi do mostu Bolesława Chrobrego w następującym zakresie:
- budowa oświetlenia wraz z siecią zasilającą,
- budowa monitoringu wraz z siecią światłowodową,
- przebudowa fragmentu ścieżki rowerowej.
W pierwszym etapie rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 62 przy ul. Druskienickiej powierzchnia użytkowa placówki zwiększy się o niemal 2,4 tys. metrów kwadratowych. W nowej, trzykondygnacyjnej części znajdzie się m.in. 16 sal lekcyjnych, pomieszczenie biblioteki szkolnej oraz pokój nauczycielski, a także gabinet psychologa, zmywalnia, toaleta, szatnia i pomieszczenia administracyjne. Parter zostanie przystosowany do ewentualnych potrzeb lokalowych przedszkola.
Szkoła zyska także nowe, główne wejście z poziomu parteru, przestronną klatkę schodową łączącą nadziemne kondygnacje budynku, dyżurkę i windę.
Naprzeciwko obecnego głównego wejścia do szkoły powstaje parterowy budynek auli szkolnej z pomieszczeniami przeznaczonymi na potrzeby Biblioteki Raczyńskich.
Przygotowanie koncepcji kładki przez Wartę dla pieszych i rowerzystów, która połączy os. Piastowskie na Ratajach z ul. Piastowską na Wildzie. Wygodna przeprawa powstanie pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a mostem Przemysła I (LOKALIZACJA). Kładka nie tylko ułatwi codzienne poruszanie się mieszkańców tej części Poznania, ale też zachęci do rekreacji i wypoczynku nad Wartą, a do tego będzie kontynuacją szlaku RoweLove Rataje.
O wyglądzie przeprawy zadecyduje konkurs na koncepcję architektoniczno-urbanistyczną. W pracach konkursowych należy nie tylko przedstawić koncepcję samej kładki, ale też uwzględnić jej funkcjonalne połączenie z istniejącą i planowaną infrastrukturą w pobliżu oraz zagospodarowaniem terenu. Konkurs uzyskał pozytywną rekomendację Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP).
Przebudowa ul. Jackowskiego na odcinku od ul. Kraszewskiego do ul. Polnej, polegała m.in. na wymianie nawierzchnia jezdni, chodników i zjazdów na posesje, ograniczeniu prędkosci do 30 km/h, budowie wyniesionych skrzyżowań oraz wprowadzeniu kontraruchu rowerowego. W ramach przebudowy ulica zyskała nową zieleń, ławki, stojaki rowerowe i kosze na śmieci.
Głównym celem inwestycji była poprawa sytuacji pieszych na ulicy i dodanie zieleni przy równoczesnym uwzględnieniu potrzeb kierowców samochodów i rowerzystów.
Wykonanie koncepcji projektowej dla budowy ul. Ożarowskiej oraz ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem w ul. Obodrzyckiej.
Ścieżka pieszo-rowerowa na ul. Obodrzyckiej ma biec od skrzyżowania z ul. Warowną do skrzyżowania z ul. Kurlandzką. Dalszy przebieg ścieżki, od ulicy Obodrzyckiej, prowadzi ulicą Gołężycką, przechodząc w ulicę Baranowską i dalej - aż do ronda u zbiegu ulic Sandomierskiej, Ożarowskiej, Jędrzejowskiej, Baranowskiej i Minikowo, a następnie wzdłuż w ul. Ożarowskiej. Koncepcja będzie zakładać również budowę nowej ulicy Ożarowskiej od ulicy Czernichowskiej do ulicy Głuszyna.
Z nowoprojektowanej ulicy Ożarowskiej zaprojektowana zostanie również ścieżka pieszo-rowerowa, która skręci w ulicę Głuszyna i przebiegnie aż do skrzyżowania z ulicą Ignacego Domeyki.
Przebudowa chodników, jezdni i miejsc parkingowych na ulicach Taczaka i Garncarskiej i wyłożenie ich nową nawierzchnią. Wyposażenie obu ulic w oświetlenie i kamery monitoringu. Stworzenie przestrzeni o uspokojonym ruchu, na której piesi mogą poruszać się całą szerokością ulicy i mają pierwszeństwo przed pojazdami - tzw. strefy zamieszkania, w której obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h. Wyposażenie strefy w elementy małej architektury – ławki, kosze na śmieci oraz stojaki rowerowe. Dokonanie nowych nasadzeń zieleni.
Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji dla rozbudowy ul. Pokrzywno na odcinku od ul. Sanockiej do ul. Ropczyckiej w Poznaniu.
Budowa oraz przebudowa ciągu rowerowego po obu stronach rzeki Warty.
Najdłuższy, nowy odcinek Wartostrady, o długości prawie 1,3 km, połączył most Królowej Jadwigi z parkiem w Starym Korycie Warty. Dwie pozostałe trasy połączyły ulice Czartoria i Chwaliszewo oraz poprowadziły pieszych i rowerzystów przy Bramie Poznania ICHOT, tuż nad Cybiną, aby ominąć kolizję z wejściem do Bramy.
Przeprowadzenie prac termomodernizacyjnych 6 placówek oświatowych na terenie Miasta Poznania:
- Zespół Szkół Łączności
- Zespół Szkół Mechanicznych im. KEN
- Młodzieżowy Dom Kultury nr 2
- Szkoła Podstawowa nr 64 im. Marii Konopnickiej
- Zespół Szkół Zawodowych nr 2 im. J. Korczaka
- Zespół Szkół Geodezyjno - Drogowych
Zakres prac obejmuje m.in. prace związane z dociepleniem stropodachu, ścian zewnętrznych, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, remont instalacji centralnego ogrzewania.
Wykonanie zaplecza socjalnego dla przystani jachtowej w Starym Porcie, na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego.
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na budowę pieszo-jezdni wraz z niezbędną infrastrukturą, a następnie budowa na ich podstawie łącznika pomiędzy ulicami Babimojską i Smardzewską.
Opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji ZRID, a następnie budowa na ich podstawie ul. św. Wawrzyńca, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościelną do skrzyżowania z ul. Niestachowską/Żeromskiego.
Modernizacja terenu sportowego wraz z modernizacją i doposażeniem w nowe elementy mocno zniszczonych placów zabaw, znajdujących się przy Szkole Podstawowej nr 66. W ramach inwestycji zmodernizowane zostaną m.in.: boiska do piłki nożnej, siatkówki i koszykówki. Dodatkowo zostanie stworzony plac zabaw dla starszych dzieci, gdzie postawione zostaną zestawy do ćwiczeń. Wśród nich znajdziemy siłownię zewnętrzną oraz urządzenia sprawnościowe „street workout”. Dla najmłodszych użytkowników powstanie nowy plac zabaw, a w celu zwiększenia bezpieczeństwa zamontowane zostaną kamery monitoringu wizyjnego oraz zostanie uzupełnione oświetlenie.
Zadanie polegało na aktualizacji dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na realizację robót budowlanych, a następnie - na ich podstawie - wykonaniu remontu schodów w pobliżu skrzyżowania ul. Spychalskiego i ul. Dolna Wilda.
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na realizację robót budowlanych, a następnie przebudowa placu w rejonie ulic Karlińska/Sułowska/Muszkowska. W ramach inwestycji wymieniono nawierzchnię jezdni, przebudowano zatoki parkingowe i chodniki. Na placu pojawiła się nowa zieleń, elementy małej architektury oraz oświetlenie.
Opracowanie ekspertyzy technicznej, określającej stan obiektów oraz kolejność ich przebudowy, a następnie wykonanie dokumentacji projektowej i realizacja przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Słowiańskiej.
Budowa ul. Miłowita, na podstawie przekazanej dokumentacji projektowej.
Opracowanie, na podstawie ekspertyzy technicznej, dokumentacji projektowej dla przebudowy chodnika na moście Dworcowym na odcinku od przejścia dla pieszych w rejonie przystanku tramwajowego na wysokości dworca PKP do ulicy Głogowskiej.
Opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa na jej podstawie obiektu sportowo - rekreacyjnego pomiędzy ulicami Forteczną, Romana Maya i Okopową. W ramach zadania wykonano oświetlony oraz monitorowany obiekt, wyposażony w plac zabaw z wieloma atrakcjami, boisko do siatkówki / koszykówki z nawierzchnią poliuretanową o wymiarach 18x9m, boisko ze sztuczną nawierzchnią o wymiarach 40x20 m oraz siłownię zewnętrzną. Część rekreacyjna parku umożliwia organizację wspólnych spotkań mieszkańców. Pojawiły się również nowe nasadzenia oraz elementy małej architektury.
Przebudowa, nadbudowa oraz termomodernizacja hali sportowej przy Zespole Szkół nr 8.
Wykonano nowe pokrycie dachu z blachy trapezowej, izolacji przeciwwodnej, izolacji termicznej z wełny mineralnej oraz wierzchniego pokrycia z młotowanej blachy aluminiowej. Dodatkowa, łukowa konstrukcja stalowa ścian szczytowych powiększyła przestrzeń do wykorzystania w sali gimnastycznej. Ściany szczytowe zostały zamknięte płytami warstwowymi z rdzeniem poliuretanowym.
Zamontowano nową instalację wentylacji mechanicznej, wymieniono instalację elektryczną wraz z całym osprzętem na nową, energooszczędną typu LED. Wykonano posadzkę sportową, przystosowaną do uprawiania sportów akrobatycznych. Wyremontowane zostały również szatnie, sanitariaty i pozostałe pomieszczenia socjalne. Budynek w całości został poddany termoizolacji. Wymieniono całkowicie stolarkę drzwiową i częściowo okienną.
Modernizacja Kopca Wolności, a w tym m.in.:
- remont drogi technicznej na szczyt Kopca od strony zachodniej, a także platformy pośredniej północnej i szczytowej Kopca,
- budowa stopy fundamentowej i montaż masztu flagowego,
- montaż instalacji oświetlenia i iluminacji Kopca,
- montaż instalacji teletechnicznych telewizji przemysłowej CCTV i kamery internetowej,
- montaż tablicy informacyjnej dotyczącej historii i symboliki Kopca Wolności.
W ramach zakresu podstawowego przebudowane zostały skrzyżowania ul. Chartowo z ul. Wiatraczną oraz ul. Żegrze z ul. Bobrzańską oraz wykonana została nowa konstrukcja nawierzchni jezdni. Przebudowaliśmy także istniejące chodniki i drogi rowerowe na obu skrzyżowaniach oraz wybudowaliśmy przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez jezdnie i torowisko tramwajowe. Obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową i dysfunkcją wzroku. Inwestycja objęła też przebudowę kolizji kanalizacji deszczowej i oświetlenia. W ramach zakresu rozszerzonego wymieniono nawierzchnię jezdni ulic Chartowo oraz Żegrze, wraz z wymianą krawężników i odtworzeniem oznakowania oraz wymianą nawierzchni ciągów pieszo-rowerowych na długości trasy, w miejscach gdzie stwierdzono największą degradację.
Budowa siłowni zewnętrznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz elementami małej architektury.
Budowa skateparku na osiedlu Rusa, której celem jest wykreowanie atrakcyjnej przestrzeni publicznej, przyjaznej użytkownikom i sprzyjającej rozwojowi kultury fizycznej. Tereny zniszczone oraz zdegradowane podczas budowy skateparku, a także tereny przyległe, zostaną zrekultywowane, a następnie obsiane odpowiednią mieszanką trawy.
Budowa chodnika, ścieżki rowerowej i oświetlenia drogowego na odcinku ul. Wańkowicza od ul.Tołstoja do ul. Biskupińskiej.
Budowa i montaż urządzeń podczyszczających ścieki opadowe i roztopowe na istniejącej kanalizacji w ul. Św. Wawrzyńca, a w tym:
- budowa odcinka kanalizacji deszczowej,
- budowa dwukomorowego osadnika wirowego,
- budowa separatora substancji ropopochodnych,
- budowa studni przelewowej oraz studni włączeniowej.
Budowa drogi dla rowerów po południowej stronie ulicy Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Stolarskiej do wjazdu na teren targów za ul. Święcickiego, wraz z remontem nawierzchni chodnika oraz budową nowych, równoległych miejsc postojowych, w miejscu dotychczas istniejących.
Budowa z kostki betonowej łącznie 432 metrów jednopasmowej, dwukierunkowej jezdni, miejsc postojowych, chodników po obu stronach jezdni, ponad 583 metrów kanalizacji deszczowej wraz z separatorem odprowadzającym wody opadowe do cieku Szklarka, a także zagospodarowanie terenów zielonych na powierzchni przekraczającej 636 metrów kwadratowych.
Zadanie inwestycyjne zostało podzielone na dwie części. Pierwsza polega na rozbudowie i modernizacji monitoringu na terenie kompleksu „Chwiałka”. Zasięgiem kamer zostanie objęty parking przed budynkiem pływalni krytej oraz cały obszar kąpieliska letniego wraz z terenem lodowiska.
Druga część to budowa i ogrodzenie parkingu na 40 miejsc przy lodowisku „Chwiałka” im. Witalisa Ludwiczaka.
Dzięki tej inwestycji powstała nowa infrastruktura rekreacyjna na terenie leśnictwa Antoninek. Został wybudowany m.in.: pomost na pływakach, ścieżka przez teren bagienny oraz ścieżka w koronach drzew wraz z punktem wypoczynkowo-widokowym. W ramach zadania powstała także dokumentacja projektowa wieży obserwacyjnej dla celów przeciwpożarowych z dopuszczeniem ruchu turystycznego.
Zaprojektowanie dróg rowerowych wzdłuż:
- ul. Połabskiej - od ul. Lechickiej do al. Solidarności,
- ul. Wiechowicza - od ul. Umultowskiej do ul. Księcia Mieszka I,
- ul. Stoińskiego - od ul. Łużyckiej do ul. Umultowskiej,
- ul. Łużyckej - od ul. Naramowickiej do ul. Stoińskiego,
- ul. Umultowskiej - od ul. Krygowskiego do ul. Lechickiej.
Termomodernizacja 7 placówek oświatowych na terenie Miasta Poznania:
- Szkoła Podstawowa nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu
- Zespół Szkół Specjalnych nr 105 w Poznaniu im. Juliana Tuwima
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Szarych Szeregów
- Szkoła Podstawowa nr 61
- Szkoła Podstawowa nr 22
- Szkoła Podstawowa nr 46
- Szkoła Podstawowa nr 70 im. Mikołaja Kopernika
W ramach inwestycji realizowane będą m.in. prace polegające na ociepleniu ścian zewnętrznych, stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wymiana instalacji elektrycznej oraz sanitarnej.
Dobudowa do istniejącego budynku szkoły:
- skrzydła dydaktycznego od strony ul. Sarmackiej, obejmującego korytarz oraz cztery sale dydaktyczne,
- do części południowej skrzydła z salą dydaktyczną oraz salą gimnastyczną wraz z zapleczem szatniowym.
Ponadto inwestycja obejmuje również:
- roboty modernizacyjne starego budynku (wykonanie nowego dachu wraz z pokryciem papowym),
- adaptację sali dydaktycznej na węzeł sanitarny,
- wykonanie dodatkowych ścian nośnych,
- wykonanie nowych tynków i posadzek,
- wymianę stolarki drzwiowej,
- wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych.
Budowa sali gimnastycznej, w skład której weszły:
- boisko o wymiarach minimum 24x18m (możliwość podziału sali na dwie o wymiarach 12x18 m),
- 4 zespoły szatniowe z zapleczem sanitarnym,
- pomieszczenie trenera z zapleczem sanitarnym,
- magazyn,
- pomieszczenie techniczne,
Dodatkowo przewidziano łącznik komunikacyjny pomiędzy starym budynkiem szkoły a nowym. Obiekt został przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami.
Ogrzewanie z nowoprojektowanej kotłowni gazowej. Z uwagi na zwiększone gabaryty całej szkoły, przewidziano utwardzone drogi dojazdowe dla straży pożarnej.
Szacowana pow. użytkowa: 850m2
Wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowa na jej podstawie ul. Łebskiej, Kociewskiej, Żukowskiej oraz Łagowskiej. Zakres inwestycji obejmuje budowę pieszo – jezdni z odwodnieniem ww. ulic, z zastosowaniem drenażu francuskiego.
Poglądowy schemat lokalizacji inwestycji dostępny jest TUTAJ
- zaprojektowanie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych w poziomie jezdni,
- projekt dostosowania istniejących klatek schodowych (zejść do tunelu) do nowego układu komunikacyjnego,
- projekt zmiany organizacji ruchu
Budowa fragmentu Wartostrady, w ramach projektu „Budowa Wartostrady pieszo – rowerowej”, na odcinku wzdłuż ul. Piastowskiej - od mostu Królowej Jadwigi do mostu Przemysła I.
Poglądowy zakres inwestycji: tutaj
Wielobranżowa modernizacja obiektów kompleksu "Golęcin", polegająca na finansowanych z budżetu Miasta Poznania:
- rozbiórce dwóch domków Ciechanowskich i budowie magazynu,
- wykonania projektu budowy boiska piłkarskiego,
- wymianie okien w budynku administracyjno - hotelowym,
- dociepleniu budynku administracyjno - hotelowego w części hotelowej,
oraz finansowanej z budżetu obywatelskiego:
- budowie punktu gastronomicznego.
Przebudowa pochodzących z 1872 r. reliktów dawnej Kaponiery Kolejowej, znajdującej się na poziomie – 2 ronda Kaponiera, polegająca na przeprowadzeniu robotót budowlano-konserwatorskich i rewaloryzacyjnych, a w szczególności na :
- renowacji murów ceglanych,
- odsłonięciu oryginalnych łuków historycznych od strony wschodniej (przystanku PST),
- budowie szklanej ściany, dzięki której wyeksponowane zostaną wnętrza Kaponiery Kolejowej.
Prace uwzględnią zmiany parametrów siedliska nietoperzy, obejmą budowę dodatkowych elementów wspierających ich bytowanie oraz instalację oświetlenia zapewniającego odpowiedni komfort tych zwierząt w okresie lęgowym.
Budowa północnej części przejścia dla pieszych przez ul. Stanisława Matyi. Dodatkowo budowa nowej sygnalizacji świetlnej dla pieszych i rowerzystów
Budowa boiska, placu zabaw i siłowni zewnętrznej, w pierwszym etapie przy ul. Majakowskiego, w drugim - przy ul. Szpaków.
Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ulicy Łozowej na odcinku od ul. Czechosłowackiej do przejazdu kolejowego.
Poglądowa lokalizacja: tutaj
Przebudowa drogi publicznej na odcinku od ul. Szwajcarskiej do ul. Piaseckiego oraz fragmentu drogi wewnętrznej na terenie szpitala. Dzięki niej karetki pogotowia i autobusy będą miały lepszy dojazd do Szpitala Miejskiego im. Józefa Strusia przy ul. Szwajcarskiej, piesi zyskają nowy chodnik, a cykliści - drogę rowerową.
Poglądowa lokalizacja: tutaj
Budowa krytej pływalni, w której wnętrzu znajdą się dwa baseny. Większy z nich to basen pływacki, z sześcioma torami, z którego jednocześnie będzie mogło korzystać 60 osób. Mniejszy i płytszy będzie basen rekreacyjny, który pomieści jednocześnie kilkunastu odwiedzających. Złożą się na niego dwie połączone ze sobą niecki. W jednej z nich przewidziane są urządzenia do hydromasażu.
Budynek zostanie przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zwłaszcza poruszających się na wózkach, dla których powstanie m.in. miejsce wymiany wózków indywidualnych na basenowe.
Odwiedzający pływalnię będą mogli skorzystać z zespołu saun i sali fitness. Do ich dyspozycji będą szatnie, przebieralnie, natryski i toalety. Przy pływalni wyznaczony zostanie parking zapewniający miejsca na ponad 50 samochodów oraz przestrzeń dedykowana dla rowerów.
Poglądowa lokalizacja: tutaj
1. Budowa ścieżki pieszej, łączącej Polanę Harcerza z promenadą nad Jeziorem Maltańskim.
Celem inwestycji jest zapewnienie bezpiecznego i bezpośredniego dostępu do Promenady nad Jeziorem Maltańskim od strony Chartowa i os. Lecha. Ścieżka ma zostać poprowadzona od pomnika na Polanie Harcerza do ul. Wiankowej i stanowić będzie bezpieczne zejście na tereny przyjeziorne. Inwestycja ma usprawnić dostęp do terenów rekreacyjnych Jeziora Maltańskiego bezpośrednio z przystanków komunikacji miejskiej, bez konieczności pokonywania bariery stromych schodów.
Wybudowanie nowego chodnika o szerokości 2,50 m po zachodniej stronie ul. Naramowickiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Rumiankową do ul. Naramowickiej 374, wraz z wjazdami do posesji oraz przystankami.
Poglądowa lokalizacja: pdf
Rozbudowa ul. Cześnikowskiej, obejmująca wykonanie nowych nawierzchni jezdni, chodników, zatok postojowych, budowę kanału deszczowego, uzupełnienie odwodnienia, budowę kanału technologicznego oraz nasadzenia zieleni ulicznej. Ponadto wymiana oświetlenia ulicznego na przebudowywanym odcinku ulicy oraz wymiana i dobudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami. Inwestorem modernizacji sieci wodociągowej jest Aquanet SA.
Poglądowa lokalizacja: pdf
Przebudowa obiektów mostowych w ciągu ul. Krzywoustego: estakady nad ul. Inflancką oraz wiaduktu nad ulicami Chartowo-Żegrze w zakresie:
- obustronnej rozbiórki oraz odbudowy dojazdów do wiaduktów;
- rozbiórki istniejących obiektów, wykonania dodatkowych pali wzmacniających, budowy nowych obiektów;
- budowy ekranów akustycznych;
- montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu, przebudowy oświetlenia ulicznego;
- odwodnienia obiektów;
- przebudowy i zabezpieczenia sieci energetycznej, zdjęcia i podwieszenia sieci trakcyjnej MPK do konstrukcji obiektu, wykonania nawierzchni drogowych;
- robót związanycyh z zielenią miejską.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Opracowanie dokumentacji projektowej i rozbudowa na jej podstawie ulicy Kurlandzkiej na skrzyżowaniu z ulicą Wiatraczną i skrzyżowaniu z ulicą Bobrzańską, wraz z przebudową wiaduktu nad drogą wojewódzką nr 433 (ul. Bolesława Krzywoustego):
- rozbiórka i budowa wiaduktu, zabezpieczenie ciepłociągu i komory kanalizacji,
- budowa ronda Bobrzańska, budowa ronda Wiatraczna,
- budowa kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji z siecią wodociągową, usunięcie kolizji z siecią gazową,
- budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego, przebudowa kablowych linii energetycznych
- przebudowa istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej.
Zadanie obejmuje wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej oraz chodnikowej, a także strefy płatnego parkowania, nasadzenia zieleni i montaż obiektów małej architektury. Remont ma na celu zmianę układu komunikacyjnego i uspokojenie ruchu. Wprowadzony jeden kierunek jazdy ma wpływ na eliminację tranzytu, jaki odbywał się między ulicami Krakowską a Strzelecką.
Poglądowa lokalizacja (pdf): tutaj
Wykonanie jezdni, chodników i dróg rowerowych w ciągu ul. E. Stachury, Poświatowskiej oraz Hłaski.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Budowa ciągu pieszo-rowerowego o długości 1764 m, wzdłuż wschodniego brzegu rzeki Warty, pomiędzy rzeką Cybiną, a mostem Królowej Jadwigi.
Poglądowa lokalizacja inwestycji (pdf): TUTAJ
Rewitalizacja istniejącego Parku im. A. Wodziczki wraz z budową placów zabaw dla dzieci, zewnętrznej siłowni, boisk do gry w bule oraz koszykówkę, przebudową istniejących alei spacerowych i budową dróg rowerowych, rozmieszczeniem oświetlenia parkowego wraz z kamerami wizyjnymi.
Poglądowa lokalizacja inwestycji (pdf): TUTAJ
Zadanie polega na korekcie nawierzchni utwardzonych na trasie tramwajowej na Franowo, w rejonie przystanku Piaśnicka, oraz na wymianie i przestawianiu wiat przystankowych w obrębie pętli Franowo, wraz z doprowadzeniem zasilania.
Poglądowa lokalizacja inwestycji (pdf): TUTAJ
Sporządzenie projektu drogowego, a następnie budowa dojazdu do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego na Naramowicach. Wyrównanie i utwardzenie kruszywem ul. Umultowskiej przy szkole, utwardzenie płytami ażurowymi ul. Ślazowej, budowa chodnika wzdłuż ul. Zagajnikowej na odcinku od ul. Dzięgielowej do szkoły przy ul. Ślazowej.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Przebudowa płyty pomostu obydwu mostów, na którą składa się usunięcie skorodowanych elementów konstrukcji, nawierzchni, izolacji, dylatacji i płyt przejściowych oraz wykonanie nowych elementów. Roboty mają również na celu polepszenie trwałości, bezpieczeństwa i estetyki konstrukcji. W ich trakcie poprawiony zostanie system odwodnienia mostów i zainstalowane urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu.
Poglądowa lokalizacja (pdf): tutaj
Zaprojektowanie i budowa przejścia dla pieszych przez ul. Żegrze, w rejonie przystanku tramwajowego Żegrze II. Przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną, dodatkowo zostaną wykonane przejazdy rowerowe oraz infrastruktura pod przyszły monitoring.
Ponadto istniejące schody, znajdujące się na skarpie przy skrzyżowaniu ulic Żegrze i łącznika w kierunku os. Orła Białego (przy Szkole Podstawowej nr 64), zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
Poglądowa lokalizacja inwestycji (pdf): TUTAJ
Remont chodnika przy ul. Chociszewskiego, na ponad półkilometrowym odcinku od ul. Kasprzaka do ul. Reymonta, instalacja małej architektury, ochrona istniejącej zieleni, uzupełnienie drzew w celu odtworzenia alei klonów, wprowadzenie rabat z krzewami i założenie nowych trawników.
Lokalizacja (pdf): TUTAJ
Budowa dwóch przystanków wiedeńskich w ul. Górna Wilda, na wysokości ul. Różanej (w obydwu kierunkach)
Lokalizacja (pdf): TUTAJ
Rozbiórka starego, będącego w złym stanie technicznym obiektu i budowa nowej pływalni, dysponującej głównym 25 - metrowym basenem z sześcioma torami, o szerokości 2,5 m każdy oraz basenem rekreacyjnym do nauki pływania, oswajania z wodą niemowląt, wodnego aerobiku i hydromasażu.
Pływalnia jest wyposażona w strefę przeznaczoną na fitness oraz mały zespół saun. Do dyspozycji użytkowników są dwie przebieralnie dla grup zorganizowanych, przebieralnia kabinowo-szafkowa wyposażona w 12 kabin oraz 60 dwupoziomowych szafek, a także zespół przebieralni i natrysków dla osób z niepełnosprawnościami. Na terenie obiektu znajdują się również m.in. pomieszczenia administracyjne, gospodarcze, magazynowe oraz mała kawiarnia.
W otoczeniu pływalni dokonano nasadzeń zieleni i zamontowano obiekty małej architektury. Powstała droga wewnętrzna z chodnikiem oraz nowe miejsca parkingowe.
Lokalizacja (pdf): TUTAJ
Opracowanie dokumentacji projektowej dla remontu ulicy Palacza na odcinku od ul. Promienistej do ul. Grunwaldzkiej w Poznaniu, a następnie na wykonanie na jej podstawie robót budowlanych. Przebudowa ulicy Palacza została wykonana w oparciu o standardy przyjęte przy realizacji zadania pn. „Przebudowa skrzyżowania ulic: Promienista - Palacza”.
Lokalizacja (pdf): TUTAJ
Kompleksowy remont istniejącego budynku szkoły, wraz z dostosowaniem go do potrzeb szkoły specjalnej dla dzieci z niepełnosprawnościami.
Lokalizacja (pdf): TUTAJ
Budowa ronda u zbiegu ulic Starołęckiej i Głuszyna, przebudowa ulicy Głuszyna na odcinku od ul. Starołęckiej do ul. Klimontowskiej, budowa oraz przebudowa istniejących zjazdów i dróg dojazdowych, ścieżki rowerowej, chodników, zatok autobusowych, a także budowa i przebudowa skrzyżowań oraz włączeń w istniejący układ drogowy.
Rondo wraz z przebudowaną drogą polepszą warunki komunikacyjne w tej części miasta, uporządkują i poprawią bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów. Na odcinku ul. Starołęckiej od ul. Głuszyna do ul. Wadowickiej nastąpi wymiana kanału deszczowego. Odwodnienie przebudowanego odcinka odbywać będzie się za pomocą kanalizacji deszczowej, odprowadzającej wodę do miejsc zrzutu (istniejąca kanalizacja).
Budowa sali gimnastycznej o powierzchni boiska 389 m2 wraz z zespołem szatni, zapleczem sanitarnym, a także pomieszczeniem trenera i magazynem. Dodatkowo przewidziano łącznik pomiędzy starym budynkiem szkoły a salą gimnastyczną, zaś na piętrze m.in. pomieszczenie biblioteki. Obiekt przystosowany będzie do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Rozbudowa obiektu Zespołu Szkół nr 6, złożonego ze Szkoły Podstawowej nr 61 i z Gimnazjum nr 35, której celem jest poprawa parametrów techniczno-użytkowych obecnego budynku szkolnego. Inwestycja obejmuje:
- dobudowę części dydaktycznej,
- budowę nowej, wielofunkcyjnej sali gimnastycznej,
- budowę wejścia do budynku i przebudowę otoczenia szkoły.
Zmodernizowany obiekt umożliwi realizację wielu dodatkowych funkcji edukacyjnych i sportowych obu szkół, a także przyczyni się do integracji środowiska społecznego osiedli Szczepankowo – Spławie, szczególnie w zakresie sportu i rekreacji.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Przebudowa ulicy Tarczowej, polegająca na remoncie konstrukcji nawierzchni jezdni oraz chodników wraz z odwodnieniem i oświetleniem drogowym, a także montażem progów zwalniających.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Rozbudowa ulicy Sypniewo w Poznaniu, na odcinku od ul. Silniki do pętli autobusowej „Sypniewo” wraz z budową kanalizacji deszczowej oraz przebudową istniejącego oświetlenia ulicznego.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Budowa nowej nawierzchni z betonowej kostki brukowej, zastosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu, wykonanie oznakowania, odwodnienia oraz nowego oświetlenia drogowego ul. Snopowej.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Rozbudowa układu drogowego, budowa kanalizacji deszczowej i odwodnienia układu drogowego, budowa nowych latarni oświetlenia ulicznego, usunięcie kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych z projektowanym układem drogowym, wycinka drzew, nasadzenia zieleni.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Budowa chodnika w ul. Morasko w Poznaniu, po zachodniej stronie pasa drogowego, na odcinku od przejazdu kolejowego do ul. Meteorytowej.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Przebudowa układu komunikacyjnego w obrębie ul. Czechosłowackiej, obejmująca liczący ok. 1,1 km odcinek ulicy wraz z tunelem pod linią kolejową E59 Poznań-Wrocław.
Budowa tunelu w ciągu ulicy Czechosłowackiej, zmiana konstrukcji jezdni, wykonanie „cichej nawierzchni” bitumicznej, budowa nowych chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, miejsc postojowych oraz sygnalizacji świetlnej z kompleksową przebudową uzbrojeń podziemnych.
Ponadto przebudowa skrzyżowań z ul. Świerkową i Modrzewiową oraz Łozową, wykonane nasadzeń zieleni na terenie całej przebudowywanej ulicy, a także wymiana oświetlenia ulicznego. Budowa progów zwalniających w ulicach: Brzozowa, Świerkowa, Modrzewiowa oraz dodatkowo dwóch przejść z sygnalizacją aktywną na skrzyżowaniu ulic Jesionowej z Modrzewiową.
Zakres robót obejmuje:
- przebudowę trasy tramwajowej w ul. Dąbrowskiego oraz ulicy Dąbrowskiego od ul. Botanicznej do węzła Dąbrowskiego/Przybyszewskiego wraz z węzłem;
- przebudowę przystanków tramwajowych;
- wykonanie odwodnienia torowiska;
- wykonanie elektrycznej sieci trakcyjnej tramwajowej;
- dostawę i montaż napędów, sterowania i ogrzewania zwrotnic;
- wykonanie zasilania w energię elektryczną wiat przystankowych;
- zagospodarowanie terenów zielonych;
- przebudowę infrastruktury podziemnej w ramach usunięcia kolizji;
- przebudowę ul. Dąbrowskiego wraz z węzłem w zakresie realizacji zadania wraz z budową ścieżek rowerowych;
- rozbudowę monitoringu miejskiego;
- zmianę organizacji ruchu.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Budowa wielofunkcyjnej sali gimnastycznej wraz zapleczem sanitarno-szatniowym oraz dodatkową powierzchnią dydaktyczną i administracyjną, która zdecydowanie poprawi parametry techniczno-użytkowe dotychczasowego budynku szkolnego, wpłynie na poszerzenie oferty edukacyjnej Zespołu Szkół nr 1 im. Józefa Kostrzewskiego oraz wzmocni społeczny potencjał osiedli Smochowice i Krzyżowniki.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Renowacja zabytkowych elewacji budynków przy ul. Cegielskiego 1 oraz Garbary 20, zajmowanych przez placówki oświatowe: VIII Liceum Ogólnokształcące oraz Poznańską Szkołę Chóralną Jerzego Kurczewskiego. Obejmuje ona czyszczenie ceglanych elewacji wraz z uzupełnieniem ubytków i wstawek tynkowych, wymianę opierzeń blaszanych oraz rynien i rur spustowych dachów.
Zadanie podzielono na 2 etapy:
- etap I – renowacja budynku A ( główny dydaktyczny LO VIII), budynku B sali gimnastycznej przy ul. Cegielskiego, budynku D sali gimnastycznej przy ul. Garbary 20 – realizacja w roku 2015;
- etap II - renowacja budynku zajmowanego przez Poznańską Szkołę Chóralną – realizacja w roku 2016.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Przeprowadzenie korekty geometrii skrzyżowania wraz z wymianą nawierzchni jezdni, wprowadzenie zmian w sygnalizacji świetlnej i organizacji ruchu. Przebudowa ciągów dla pieszych i rowerzystów.
Wykonanie termomodernizacji hali widowiskowo-sportowej Arena oraz dostosowanie jej do przepisów przeciwpożarowych.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Przebudowa zdewastowanego boiska trawiastego wraz z wymianą drenażu, montażem bramek do futbolu amerykańskiego oraz odtworzeniem zniszczonego toru do jazdy na żużlu i jego infrastruktury.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Promienistej i Palacza w Poznaniu wraz z remontem odcinków ulic przyległych.
Przebudowa ulic Prośnickiej i Żywocickiej w Poznaniu z budową kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia ulicznego.
Kompleksowa budowa ulicy Staszowskiej i części ulicy Klimontowskiej, od skrzyżowania z ul. Staszowską do ul. Głuszyna. Budowa wszystkich warstw konstrukcyjnych jezdni, chodników, zjazdów. Budowa kanału deszczowego, nowego oświetlenia ulic, kanalizacji teletechnicznej, a także wzbogaconenie pasa drogowego zielenią: nowymi trawnikami oraz drzewami.
Wykonanie, według założeń Budżetu Obywatelskiego, traktów pieszych i rowerowych łączących Rataje-Park z Maltą i Wartą, oraz z ul. Jana Pawła II. W związku z koniecznością uzyskiwania różnych decyzji administracyjnych i kwestiami regulacji terenowo-prawnych, prowadzona jest etapowo.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Termomodernizacja 5 obiektów oświatowych:
- budynek Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego – ul Jawornicka 1,
- budynek Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi nr 2 ul. Prądzyńskiego 53,
- budynek Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego os. Tysiąclecia 43,
- budynek Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 os. Łokietka 104,
- budynek Szkoły Podstawowej nr 23 ul. Norwida 21.
Termomodernizacja obejmować będzie :
Budowa nowego zespółu szkolno-przedszkolnego, zlokalizowanego na działce w rejonie ulic Umultowskiej, Zagajnikowej i Ślazowej. W placówce planuje się uruchomienie 24 oddziałów szkoły podstawowej i 6 oddziałów przedszkola, biblioteki szkolnej z czytelnią oraz bloku sportowego, składającego się z sali gimnastycznej wraz z zapleczem sanitarno-szatniowym. Cały obiekt będzie w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych. Teren wokół budynku zostanie zagospodarowany na cele sportowe i rekreacyjne. Zespół placówek oświatowych ma pomieścić ok. 600-700 dzieci.
Głównym celem projektu jest zmiana standardów edukacyjnych w części Poznania, w której do tej pory nie było samorządowych placówek oświatowych. Stworzona zostanie szeroka oferta edukacyjna, sportowa i rekreacyjna dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Dzięki realizacji nowej inwestycji wzmocniony zostanie społeczny potencjał północnego obszaru miasta, zwiększy się rola edukacji wczesnoszkolnej jako czynnika rozwoju społeczno-gospodarczego.
Budowa przy ul. Żołnierzy Wyklętych nowoczesnego i funkcjonalnego gmachu, spełniającego europejskie standardy opieki nad seniorami, do którego wprowadzą się pensjonariusze DPS nr 1, zlokalizowanego obecnie przy ul. Bukowskiej. Placówka będzie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, m. in. dzięki dużym pokojom, windom oraz szerokim korytarzom.
W budynku będzie działał gabinet doraźnej pomocy medycznej oraz zaplecze higieniczno-sanitarne. Całość uzupełnią pomieszczenia socjalne, biurowe i administracyjne. Łączna powierzchnia nowej siedziby DPS wyniesie ponad 6 tys. metrów kwadratowych. Zamieszka w niej stu pensjonariuszy.
Zakres inwestycji obejmuje również m.in. uzbrojenie terenu, wykonanie robót drogowych i wyposażenie budynku.
Remont wiaduktu w ciągu ul. Dąbrowskiego, nad ul. Lutycką, na który składa się m.in. wzmocnienie podpory pośredniej, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne stalowych elementów konstrukcyjnych, oczyszczenie i reprofilacja dolnej powierzchni żelbetowej płyty pomostu, a także wymiana urządzeń dylatacyjnych, remont łożysk i montaż betonowych barier ochronnych.
Celem inwestycji jest poprawa stanu technicznego i trwałości obiektu, a także zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu wszystkich uczestników ruchu.
Budowa dwóch przystanków wiedeńskich w ul. Strzeleckiej – przy Kupcu Poznańskim oraz przy ul. Łąkowej – o długości 45 m.
Remont jezdni i chodnika południowej strony Alei Solidarności, na odcinku od ulicy Połabskiej do ulicy Księcia Mieszka I.
Budowa ronda oraz przebudowa fragmentów przyległych ulic: Krzywoustego, Ostrowskiej, Ługańskiej i Bodawskiej wraz z infrastrukturą naziemną i podziemną.
Przedłużenie trasy tramwajowej Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu. W 2014 roku spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie wykonała, zgodnie z otrzymanym od Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu Wskazaniem do Realizacji, następujące dodatkowe zadania :
Modernizacja punktów świetlnych w 79 lokalizacjach na terenie Poznania.
Zakres modernizacji:
Budowa kolektora deszczowego o długości prawie 1,2 km wraz z wylotem do rzeki Warty a także kanalizacji deszczowej. W związku z budową odtworzona będzie nawierzchnia ul. Królowej Jadwigi, w obrębie której przebudowany zostanie także gazociąg i istniejąca instalacja elektroenergetyczna oraz teletechniczna.
Lokalizacja (pdf): tutaj
Budowa nowej trasy tramwajowej na odcinku od istniejącej pętli tramwajowej na os. Lecha do projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej Franowo obejmująca:
- torowisko tramwajowe wraz z peronami przystankowymi,
- remont stacji prostownikowej „Rataje",
- tunel tramwajowy na odcinku od ul. Chartowo do ul. Kurlandzkiej i Szwedzkiej (z przejściem pod ulicami Kurlandzką i Szwedzką)
- dojazdy do dróg kołowych,
- wiadukty,
- budynek socjalny na pętli Franowo,
- rozbudowę ul. Szwajcarskiej,
- budowę ścieżek rowerowych,
- montaż infrastruktury towarzyszącej (monitoringu trasy, nagłośnienia, zdalnego sterowania ruchem tramwajowym).
Budowa zespołu budynków - placówek opiekuńczo-wychowawczych, pełniących funkcję domów dziecka, z przeznaczeniem dla maksimum 14 wychowanków każdy - oraz budynków administracyjnych wraz z zagospodarowaniem terenu działek.
Budynki przeznaczone dla wychowanków są dwukondygnacyjne, niepodpiwniczone, przystosowane do osób niepełnosprawnych. Budynek administracyjno - socjalny – trzykondygnacyjny, podpiwniczony. Budynki wykonane będą w technologii tradycyjnej - ściany murowane, stropy miedzykondygnacyjne żelbetowe.
Poglądowa lokalizacja: Sarmacka
Budowa parkingu u zbiegu ulic Cmentarnej i Grunwaldzkiej na 176 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 10 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych, a także budowa przyłączy mediów do pawilonów kwiatowo-handlowych przy Cmentarzu Junikowo.
Budowa budynku głównego „ICHOT” wraz z parkingiem podziemnym, stacją transformatorową oraz placem przed budynkiem głównym, a także:
- wykonanie ekspozycji stałej;
- stworzenie miejsc parkingowych;
- budowa ciągu pieszo-jezdnego wzdłuż rzeki Cybiny, do połączenia z ul. Ostrówek, wraz z rampami, schodami, placem i chodnikami nad rzeką oraz infrastrukturą techniczną i małą architekturą;
- budowa kładki pieszej nad rzeką Cybiną;
- budowa budynku Śluzy Tumskiej wraz z infrastrukturą techniczną, przyłączami, wjazdem i obsługą komunikacyjną;
- budowa parkingu autokarowego i pawilonu obsługi wraz z infrastrukturą techniczną, przyłączami, wjazdem i obsługą komunikacyjną oraz dojściem pieszym do budynku głównego „ICHOT”.