Biuro Kordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta Urzędu Miasta Poznania
Budowa oraz przebudowa ciągu rowerowego po obu stronach rzeki Warty.
Najdłuższy, nowy odcinek Wartostrady, o długości prawie 1,3 km, połączył most Królowej Jadwigi z parkiem w Starym Korycie Warty. Dwie pozostałe trasy połączyły ulice Czartoria i Chwaliszewo oraz poprowadziły pieszych i rowerzystów przy Bramie Poznania ICHOT, tuż nad Cybiną, aby ominąć kolizję z wejściem do Bramy.
Nowe odcinki, podobnie jak te już istniejące, zostały wyposażone w oświetlenie, monitoring oraz elementy małej architektury. Powstały także punkty zliczania rowerów z pętlą indukcyjną. Zostały utworzone na odcinkach łączących most Rocha z ul. Czartoria oraz most Królowej Jadwigi z mostem Przemysła I. Mają dostarczyć dane, które pozwolą oszacować celowość realizacji kolejnych inwestycji związanych z rozbudową sieci ścieżek pieszo-rowerowych w Poznaniu. W rejonie mostu Rocha, mostu Chrobrego oraz Dworca Garbary powstały też trzy zadaszone, monitorowane parkingi typu B+R dla 36 rowerów.
- grudzień 2018 r. - podpisanie umowy w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- październik 2019 r. - lipiec 2020 r. - realizacja robót budowlanych
- Zakończyły się prace budowlane
- Środki własne Miasta Poznania oraz dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych. w tym mobilność miejska, Poddziałania 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych, w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznań