Budowa trasy tramwajowej na Naramowice etap II - prace projektowe
Zarząd Transportu Miejskiego
Kompleksowa budowa trasy tramwajowej od pętli „Wilczak”, zlokalizowanej u zbiegu ulic Słowiańskiej, Szelągowskiej i Naramowickiej przez ul. Szelągowską, Garbary do skrzyżowania ulic Garbary/Estkowskiego/Małe Garbary i następnie do rejonu pl. Wielkopolskiego przez ul. Wolnica.
Wraz z budową trasy tramwajowej, planowana jest również:
- przebudowa ul. Szelągowskiej i Garbary (do skrzyżowania z ul. Estkowskiego i Małe Garbary),
- przebudowa skrzyżowań na przecięciu realizowanej trasy tramwajowej oraz ulic przyległych w zakresie niezbędnym,
- przebudowa rejonu wiaduktu kolejowego stacji Poznań Garbary i pętli autobusowej.
Integralną częścią powyższego zadania inwestycyjnego będzie również przebudowa kolidującej infrastruktury podziemnej oraz przebudowa obecnej lub budowa nowej infrastruktury rowerowej.
Cel inwestycji:
- poprawienie komfortu życia mieszkańców Naramowic poprzez usprawnienie komunikacji zbiorowej oraz rozbudowę i modernizację podstawowego szkieletu infrastruktury drogowej,
- zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz poziomu hałasu, poprzez przeniesienia obciążenia transportowego na komunikację zbiorową oraz „upłynnienie” ruchu samochodowego,
- poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu ulicznego, wskutek modernizacji/budowy infrastruktury drogowo–rowerowej oraz utworzenie szybkiej komunikacji zbiorowej, w postaci wydzielonej trasy tramwajowej.
-
I kwartał 2025 r. – zawarcie umowy z wykonawcą pełnej dokumentacji projektowej
-
I kwartał 2025 r. – IV kwartał 2027 r. – planowany termin opracowania pełnej dokumentacji projektowej
- Trwa wykonywanie pełnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji
Środki własne Miasta Poznania