Rozbudowa fragmentu ul. Święty Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości oraz ul. Towarową (zakres 4) oraz rozbudowa fragmentu ul. Święty Marcin na odcinku od al. Niepodległości do ul. Gwarnej (zakres 2.1) w ramach projektu Program Centrum – etap I (prace budowlane)
- Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta
- Aquanet S.A.
Inwestycja to kolejny etap realizacji Programu Centrum, którego zadaniem jest odnowa znaczącej części śródmieścia Poznania. Ma się stać ono przyjazną przestrzenią publiczną wszystkich jej użytkowników - mieszkańców, turystów, studentów. Przyświeca temu idea ograniczenia indywidualnego ruchu samochodowego na rzecz transportu publicznego oraz nadanie preferencji dla ruchu pieszego i rowerowego.
Rozbudowa ul. Święty Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości oraz ul. Towarową zakłada m.in. powstanie torowiska umożliwiającego tramwajom jadącym ul. Towarową skręt w prawo w ul. Święty Marcin, przesunięcie lokalizacji przystanków na ul. Towarowej, budowę nowego przejścia dla pieszych przez ul. Święty Marcin, łączącego ruch pieszy i rowerowy między Akademią Muzyczną a pl. Mickiewicza, oraz budowę dwukierunkowej ścieżki rowerowej przy Auli Uniwersyteckiej i Collegium Iuridicum.
Na odcinku od al. Niepodległości do ul. Kościuszki przewiduje się układ dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu ogólnego w każdym kierunku. Na obu jezdniach dodatkowo wydzielony będzie pas ruchu dla rowerzystów. W pasie rozdziału będą mieścić się przystanki tramwajowe: dla relacji zachodniej istniejący przystanek będzie przebudowany, a dla wschodniej powstanie nowy.
Od skrzyżowania z ul. Kościuszki w kierunku ul. Gwarnej liczba pasów ruchu ul. Święty Marcin zostanie ograniczona do jednego w każdym kierunku. Po obu stronach usytuowane będą wydzielone miejsca parkingowe, równoległe do jezdni, oraz chodniki. Na skrzyżowaniu Świety Marcin / Kościuszki wyznaczonone zostaną przejścia dla pieszych na każdym wlocie, przy czym przejście na zachodnim wlocie ul. Świety Marcin będzie wyniesione. Pomiędzy torowiskiem tramwajowym a jezdniami nasadzona zostanie zieleń wysoka.
-
IV kwartał 2021 r. – podpisanie umowy z Wykonawcą oraz inżynierem kontraktu
-
IV kwartał 2021 r. – III kwartał 2023 r. – planowana realizacja prac budowlanych
-
od 1 kwietnia 2023 r. uruchomiono linię tramwajową nr 2 przez ul. Towarową
-
od 13 maja 2023 r. uruchomiono linię tramwajową przez ul. Św. Marcin - ruch wahadłowy z przystankiem końcowym przy ul. Piekary
-
I kwartał 2024 r. - procedura odbiorowa
- Zakończono prace budowlane
- Środki własne Miasta Poznania;
- Inwestycja realizowana jest przy wsparciu środków z Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, w ramach projektu unijnego pn. „Program Centrum – Etap I – przebudowa tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowa";
- Środki własne Aquanet S.A.