Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW 196) od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta.
Materiał wideo: tutaj
Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
Rozbudowa ul. Gdyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta Poznania na długości ok. 1450 m, obejmująca m.in.:
- budowę 2 jezdni o przekroju ulicznym, rozdzielonych pasem dzielącym,
- rozbudowę skrzyżowania z ul. Chemiczną (sygnalizacja świetlna),
- budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów pod linia kolejowa nr 395 Zieliniec– Kiekrz,
- budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów pod ul. Gdyńską,
- budowę 3 tuneli pod ul. Gdyńską - jednego w ciągu linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz i dwóch na ciągach 2 dróg rozprowadzających ruch w rejonie węzła,
- budowę 2 dróg dojazdowych oraz 3 dróg rozprowadzających ruch w rejonie węzła.
Poza tym przewidziano również m.in.:
- budowę zatok autobusowych, chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- budowę oświetlenia drogowego,
- budowę kanału technologicznego,
- przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z infrastrukturą podziemną i naziemną,
- budowę i przebudowę zjazdów,
- przebudowę przejazdów kolejowych (skrzyżowanie ul. Gdyńskiej z bocznicami).
Głównymi celami projektu są:
- skrócenie czasu podróży użytkowników przebudowanej drogi - w wyniku poszerzenia jezdni,
- poprawa płynności ruchu pojazdów oraz eliminacja utrudnień w ruchu na tym odcinku drogi, stanowiącym tzw. "wąskie gardło" na jednym z głównych wylotów z miasta Poznania,
- poprawa dostępności regionu oraz miasta Poznania, jako jego głównego ośrodka gospodarczego,
- zmniejszenie liczby wypadków i ofiar ich następstw - w wyniku zastosowania rozwiązań technicznych poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego, kolejowego, pieszego i rowerowego,
- poprawa komfortu podróżowania,
- zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów i kosztów ochrony środowiska - w wyniku poprawy standardu technicznego nawierzchni drogowej,
- dostosowanie konstrukcji drogi do zwiększonych obciążeń - 115 kN/oś.
30 grudnia 2016 r., pomiędzy Zarządem Województwa Wielkopolskiego, działającym jako Instytucja Zarządzająca WRPO, oraz Miastem Poznań została podpisana Umowa o dofinansowanie dla projektu pt. „Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW 196) od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta.” Na realizację zadania przyznano środki z budżetu Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Poddziałania 5.1.3 „Infrastruktura drogowa w ramach ZIT dla MOF Poznania” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjny na lata 2014-2020.
- całkowita wartość projektu wynosi 94 115 817,97 PLN,
- całkowite wydatki kwalifikowane to 57 646 368,90 PLN,
- przyznana kwota dofinansowania to 39 695 289,62 PLN,
Lokalizacja (pdf): tutaj
Materiał wideo: tutaj
Ogłoszenie przetargu na wykonanie robót budowlanych – 16 października 2014 r.
Termin zakończenia robót budowlanych – 30 listopada 2016 r.
Zakończono realizację inwestycji. Przekazano do użytkowania
Budżet Miasta Poznania i środki z budżetu Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Poddziałania 5.1.3 „Infrastruktura drogowa w ramach ZIT dla MOF Poznania” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjny na lata 2014-2020.