Zarząd Transporu Miejskiego
Wybudowanie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych, umożliwiających dogodną zmianę środka transportu, łączących transport kolejowy, autobusowy, tramwajowy, samochodowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy. Projekt obejmuje budowę nowych, utwardzonych nawierzchni placów/zatok parkingowych o łącznej pojemności 207 miejsc postojowych, w tym 10 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami, w następujących lokalizacjach:
- w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej (Parking - św. Michała) - budowa nowej, utwardzonej nawierzchni placu parkingowego o pojemności 100 miejsc parkingowych (w tym 4 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami) oraz ok. 30 stojaków rowerowych.
- w rejonie przystanku kolejowego Poznań-Strzeszyn, ograniczonego od północy ul. Biskupińską (Parking - Strzeszyn) - budowa nowej, utwardzonej nawierzchni placu parkingowego o pojemności 50 miejsc postojowych (w tym 3 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami) oraz ok. 30 stojaków rowerowych.
- w rejonie ul. Hetmańskiej, Starołęckiej, Wągrowskiej (parking Starołeka w formie zatoki parkingowej) - budowa nowej, utwardzonej zatoki parkingowej o pojemności 57 miejsc postojowych (w tym 3 miejsc dla użytkowników z niepełnosprawnościami) oraz ok. 30 stojaków rowerowych.
W każdej z trzech lokalizacji oprócz nowej nawierzchni powstaną:
- ciągi pieszo-rowerowe, stanowiące dojście do/z miejsc parkingowych,
- jezdnie manewrowe na placu postojowym,
- kanalizacja teletechniczna,
- kanalizacja deszczowa wraz z przyłączami,
- przyłącza kanalizacji elektrycznej, sanitarne i wodociągowe,
- ogrodzenie,
- bramownica,
- oświetlenie i monitoring wizyjny,
- automatyczne sanitariaty z dostępem dla osób z niepełnosprawnościami,
- elementy małej architektury,
- tablice informacyjne (informacja pasażerska) oraz drogowskazowe,
- zadaszenie i stojaki dla rowerów oraz zestaw naprawczy dla cyklistów.
Projekt obejmuje również instalację systemu zarządzania parkingami P&R wraz z integracją z istniejącym systemem centralnym. W skład systemu wchodzą: kasa biletowa, elektroniczna, interaktywna tablica informacji pasażerskiej, elektroniczne tablice drogowe, terminal wjazdowy i wyjazdowy oraz elektroniczna tablica zmiennej treści.
Obiekty zostaną ogrodzone i wyposażone w szlabany wjazdowe i wyjazdowe oraz będą dostępne za opłatą, stanowiącą równowartość biletu 24-godzinnego na przejazdy transportem publicznym (opłata obejmuje bezpłatne udostępnienie takiego biletu użytkownikowi) lub bezpłatnie dla posiadaczy dłuższego, sieciowego abonamentu czasowego (w systemie PEKA) na przejazdy takim transportem.
- grudzień 2019 r. – rozpoczęcia robót budowlanych na parkingu przy ul. św. Michała
- czerwiec 2020 r. – rozpoczęcie robót budowlanych na parkingu przy ul. Biskupińskiej
- wrzesień 2020 r. – rozpoczęcie robót budowlanych na parkingu przy ul. Wagrowskiej
- czerwiec 2021 r. – rozliczenie zadania
- Zakończono roboty budowlane, obiekty oddane do użytku.
Środki własne Miasta Poznania i UE