"Poznański Zespół Żłobków-prace modernizacyjne-podniesienie standardu budynków żłobków"

Termin składania ofert lub wniosków: 
Po terminie składania ofert
Rozstrzygnięcie: 
Po terminie składania ofert

Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej:

PHOENICURUS Kamil Kryza, al. Poznańska 63, 64-920 Piła, e-mail: kamil.kryza@wp.pl -zaoferowana cena 5 032,00 zł brutto;Wykonawca spełnia warunki udziału w zapytaniu ofertowy, a złożona oferta mieści się w budżecie Zamawiającego.

Pytania nr 1

Zgodnie z zapytaniem i worem umowy, zlecenie ma dotyczyć budynków żłobków:

     - Balbinka (os. B. Śmiałego 106);

     - Ptyś (os. Przyjaźni 134).

Zakres prac ma obejmować między innymi czynności zgodnie z zaleceniami sporządzonej ekspertyzy ornitologicznej oraz ekspertyzy chiropterologicznej dla tego Zespołu. Tymczasem do Zapytania przedstawiono wyłącznie ekspertyzy dla lokalizacji żłobka Balbinka (os. B. Śmiałego).

1.a) Jak wygląda ocena ornitologiczna i chiropterologiczna dla tego budynku? Była wykonana?

1.b) Jaki jest zakres prac zalecany dla os. Przyjaźni?

Bez tych informacji wykonanie wyceny zlecenia będzie bardzo trudne, gdyż musiałaby obejmować nieznany zakres prac.

Wyjaśnienia Zamawiającego:

W załączeniu Zamawiający uzupełnia zapytanie o Ekspertyzę dotyczącą występowania chronionych gatunków ptaków w budynku Żłobka tyś znajdującego się na osiedlu Przyjaźni 134 w Poznaniu. Zakres prac zgodny z wzorem Umowy.

Pytanie nr 2

Obie przedstawione ekspertyzy opierają się o pojedyncze wizyty poza okresem rozrodczym ptaków i nietoperzy. Zgodnie nie wykluczają one obecności nietoperzy i ptaków w budynku w okresie rozrodu i zalecają przeprowadzenie badań w tym okresie, poprzedzających prace remontowe. Efektem tych badań może być konieczność przesunięcia prac termomodernizacyjnych na okres po zakończeniu rozrodu zwierząt. Organ ochrony przyrody nie będzie miał prawa wydać zezwolenia na niszczenie lęgów czy kolonii rozrodczej gatunków objętych ochroną ścisłą podczas rozrodu. Prawdopodobnie podobna sytuacja dotyczy drugiego budynku. Tymczasem:

- nigdzie nie ma informacji, kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie prac termomodernizacyjnych;

- zgodnie z informacją we wzorze umowy, termin zakończenia całości zlecenia to 150 dni po podpisaniu umowy, czyli przy podpisaniu jej jeszcze w marcu, przypadałby w sierpniu. To oznaczałoby prowadzenie prac termomodernizacyjnych podczas okresu rozrodczego ptaków i nietoperzy, co może okazać się niemożliwe w wypadku potwierdzenie ich rozrodu w budynkach;

- zgodnie z wzorem umowy, wykonawca ma być odpowiedzialny za wydanie przez organ ochrony przyrody zezwoleń w terminie umożliwiającym prace w zaplanowanych terminach, a także za terminowe zakończenie zlecenia – co jest niedopuszczalnym nałożeniem na wykonawcę zobowiązań dotyczących czynników od niego niezależnych (organ ochrony przyrody kieruje się przepisami, a wykonawca nie ma wpływu na terminowość jego działań, wykonawca zlecenia może także nie mieć wpływu na terminowość wykonania prac termomodernizacyjnych przez firmę budowlaną).

W związku z tym prosimy o odpowiedź na następujące pytania:

2.a) Kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie prac termomodernizacyjnych, które mają być nadzorowane w ramach zlecenia?

2.b) Czy wykonawca będzie zwolniony z odpowiedzialności za opóźnienia czy odmowę wydania zezwoleń przez organ, wynikające z przyczyn od niego niezależnych – np. uwarunkowań przyrodniczych lub przedłużania się prac remontowych?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Rozpoczęcie prac termomodernizacyjnych planowane jest na czerwiec, a czas ich trwania do końca października.

W przypadku opóźnień powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, Wykonawca nie będzie pozostawał w zwłoce, a co za tym idzie, nie będzie ponosił negatywnych konsekwencji takiego stanu rzeczy (np. nie będzie zobowiązany do zapłaty kar umownych).

Pytanie nr 3

Zgodnie z wzorem umowy Wykonawca ma przekazać prawa zależne do utworu powstałego w ramach zlecenia, czyli do eksperckiego raportu podsumowującego wyniki nadzoru, a Zamawiającemu ma przysługiwać prawo do zmiany treści tego opracowania, także poprzez zlecenie takiej modyfikacji podmiotom trzecim. Oznaczałoby to niedopuszczalną możliwość ingerencji w treść danych z ekspertyzy oraz danych i wniosków z nadzoru przyrodniczego.

Czy zapis ten został wprowadzony z taką intencją, czy też jest jedynie wynikiem użycia sformułowań z innych umów i zostanie zmodyfikowany, zabezpieczając niemodyfikowalność wyników badań i merytorycznej treści wniosków eksperckich, pod którymi podpisuje się Wykonawca?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Wzór umowy w sposób kompleksowy reguluje kwestię przeniesienia praw autorskich.

Pytanie nr 4

Z opisu kryteriów wyboru oferentów wynika, że Zamawiający nie wymaga dysponowania przez Wykonawcę specjalistami z zakresu ornitologii i chiroperologii, co wydaje się podstawowym warunkiem poprawnego przeprowadzenia zlecanych prac. Co więcej – wzór umowy zawiera zakaz podzlecania części prac, co może sugerować niemożność zatrudniania specjalistów na zasadach kontraktu z jednoosobowymi firmami, a taka forma współpracy z ekspertami jest obecnie jedną z podstawowych na polskim rynku. Wymagania dotyczące doświadczenia dotyczą jedynie nadzoru ornitologicznego, ale nie chiropterologicznego. Wzór oferty zawiera punkt „wykaz personelu”, ale nie jest jasne, o jaki personel chodzi, czy wykonawca ma prawo go zmieniać, brak także konieczności zaznaczenia kompetencji wymienionych w tym punkcie osób.

4.a. Czy pominięcie obowiązku dysponowania przez Wykonawcę specjalistami z dziedziny odpowiednio – ornitologii i chiropterologii jest celowe, czy też jest to jedynie przeoczenie i wymaga korekty Zapytania?

4.b. Czy zakaz podzlecania obejmuje także zakaz zatrudniania osób fizycznych, w tym ekspertów z dziedziny ornitologii i chiropterologii, którzy współpracują z Wykonawcą jako osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Wymagania Zamawiającego zostały określone w pkt. 3 ZO i nie przewiduje się zmiany warunków udziału w postępowaniu.

Pytanie nr 5

Zgodnie z Zapytaniem, „Wykonawca musi spełniać wymóg posiadania na etapie realizacji zamówienia opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości ustalonej we wzorze umowy, zgodnej z przedmiotem zamówienia”. Tymczasem we wzorze umowy nie widzimy owej wysokości, a ta może znacząco wpływać na koszty ubezpieczenia, a więc i wartość oferty. Zgodnie z wzorem umowy, wysokość wynagrodzenia ma obejmować "koszt poniesiony w wykonaniu udzielonej rękojmi". Do Zapytania dołączono dokument zatytułowany „Gwarancja należytego wykonania umowy i usunięcia wad”, w którym jest mowa o „sumie gwarancyjnej z tytułu rękojmi”, które nie została określona. W tym samym dokumencie, do którego nie ma odniesień we wzorze umowy, jest też mowa o „sumie gwarancyjnej”, którą należy zapłacić na pierwsze wezwanie. Jej wysokość także nie została określona. Oznacza to, że składając ofertę oferent nie będzie miał wiedzy, na jaką kwotę będzie musiał się ubezpieczyć, ani jakie sumy gwarancyjne czy z tytułu rękojmi mogą być od niego wymagane.

5.a. Jaki jest status dokumentu „Gwarancja należytego wykonania umowy i usunięcia wad”? Czy został on dołączony do Zapytania omyłkowo, czy też będzie stanowił pominięty obecnie we wzorze umowy załącznik do niej? W drugim wypadku – jakie kwoty będą w nim wpisane?

5.b. Jaka ma być wysokość wymaganego ubezpieczenia OC?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Zamawiający informuje, że wykreśla zapisy pkt. 6 ZO dotyczące Gwarancji należytego wykonania umowy i usunięcia wad oraz wymogu posiadania na etapie realizacji zamówienia opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

Pakiet nr 2

Pytanie nr 1

Zamieściliście Państwo w zapytaniu ofertowym ekspertyzę chiropterologiczną i ekspertyzę ornitologiczną dotyczącą żłobka Balbinka. Czy dostępne również będą ekspertyzy dotyczące żłobka Ptyś? Jeżeli tak to czy będzie możliwość zapoznania się z nimi przed złożeniem oferty?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Do dokumentacji załączono Ekspertyzę dotyczącą występowania chronionych gatunków ptaków w budynku Żłobka tyś znajdującego się na osiedlu Przyjaźni 134 w Poznaniu

Pytanie nr 2

Czy mogę złożyć ofertę jeżeli prowadzę działalność gospodarczą, ale nie jestem płatnikiem VAT?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Tak. Brak jest podstaw do uzależnienia możliwości złożenia oferty od posiadania statusu płatnika VAT.

Pytanie nr 3

Warunki udziału w postępowaniu. Działalność gospodarczą prowadzę od 01.06.2021 r., ale już wcześniej wykonywałem zlecenia polegające na wykonaniu opinii / ekspertyz ornitologiczno - chiropterologicznych, nadzoru, itp. m.in. dla obiektów użyteczności publicznej. Czy aby udokumentować wykonanie co najmniej 2 usług, o których mowa w punkcie 3.Warunki udziału w postępowaniu w dokumencie "4294968108635_zo_12_nadzor_ornitolog", mogę również wykazać te wykonane przed 01.06.2021 r.?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Tak. Zamawiający uzna usługi wykonane w zakresie opinii / ekspertyz ornitologiczno – chiropterologicznych bez względu na rodzaj umów i formę wykonywanej działalności.

Pytanie nr 4

Na jaką kwotę należy mieć opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej?,

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Zamawiający informuje, że nie będzie wymagał posiadania na etapie realizacji zamówienia opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

Pytanie nr 5

Czy inspektorem ochrony danych, o którym jest mowa we wzorze Umowy dalszego powierzenia przetwarzania danych osobowych, §14, punkt 7, mogę być ja jako wykonawca?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Jeśli Wykonawca nie posiada wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych, to pole zostawiamy puste – Wykonawca osobiście ponosi odpowiedzialność za dalsze przetwarzanie danych osobowych.

Pytanie nr 6

Jakiego rodzaju dane osobowe mają Państwo na myśli pisząc o nich we wzorze Umowy dalszego powierzenia przetwarzania danych osobowych?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Zgodnie z § 4 ust. 1 umowy powierzenia, mogą to być następujące dane: dane pracowników administratora, podmiotów współpracujących z administratorem, administratora, klientów administratora, w zakresie: imion i nazwisk, nr zaświadczeń, nr uprawnień, adresu zamieszkania, nr PESEL, nr i serii dowodu osobistego.

Pytanie nr 7

 Co mają Państwo na myśli pisząc w przedmiocie zamówienia, cytuję: Wykonanie przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu robót termomodernizacyjnych w Żłobkach Balbinka, Ptyś czynności zgodnie z zaleceniami sporządzonej ekspertyzy ornitologicznej oraz ekspertyzy chiropterologicznej wraz ze sporządzeniem raportu oraz pełnienie obowiązków nadzoru ornitologicznego i chiropterologicznego przy przygotowaniu i realizacji zadania nwestycyjnego pod nazwą: „Poznański Zespół Żłobków - prace modernizacyjne – podniesienie standardu budynków żłobków”, nr zapytania PIM/03/22/ZO13/2022-327. Koniec cytatu. Jakie czynności mają Państwo na myśli? Moim zdaniem przed przystąpieniem do termomodernizacji żłobków wymienionych powyżej należy sprawdzić jaki jest obecny stan obiektów. Załączone do zapytania ekspertyzy dotyczące żłobka Balbinka powstały prawie 3 lata temu, więc dużo mogło się zmienić. W tej sytuacji, jakby to sprawdzenie nie określić, należałoby wykonać aktualizację ekspertyz lub ponowne ekspertyzy dla obu obiektów i na ich podstawie wyciągać wnioski.

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Zalecenia ekspertyz zostały wykonane przez administratorów obiektów, w zakres czynności objętych umową będzie wchodzić weryfikacja ich wykonania i stwierdzenie, czy możliwa jest bezpieczna realizacja robót budowlanych pod kątem ochrony gatunkowej ptaków i nietoperzy, monitorowanie stanu w trakcie robót i po ich zakończeniu sporządzenie raportu z przeprowadzonych prac.

Pytanie nr 8

Czy znany jest termin przystąpienia do termomodernizacji żłobków? Podczas rozmowy telefonicznej określono prawdopodobny termin na czerwiec 2022 r. Jak długo może trwać termomodernizacja?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Rozpoczęcie prac termomodernizacyjnych planowane jest na czerwiec, a czas ich trwania do końca października 2022 r.

Pytanie nr 9

Żłobek Balbinka:

a) Czy jest możliwość wejścia na stropodach?

b) Czy piwnica / piwnice są użytkowane?

Wyjaśnienia Zmawiającego:

Wejście na dach jest możliwe, brak dostępu do stropodachu. Piwnica jest użytkowana.

Pytanie nr 10

Żłobek Ptyś:

a) Czy budynek posiada stropodach? Jeżeli tak to czy można na niego wejść?

b) Czy budynek posiada piwnicę? Jeżeli tak to czy są one użytkowane?

Wyjaśnienia Zamawiającego:

Wejście na dach jest możliwe, brak dostępu do stropodachu. Budynek jest częściowo podpiwniczony (kotłownia + klatka schodowa).

Autor: Marzena Kaczmarek
Data utworzenia: 14.03.2022
Osoba publikująca: Marzena Kaczmarek
Data publikacji: 14.03.2022 - 13:59
Data aktualizacji: 14.09.2022 - 16:03