W Krajowej Izbie Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych zapadło rozstrzygnięcie, które przybliża podpisanie umowy z wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Królowej Jadwigi. Tym samym coraz bliżej do rozpoczęcia robót budowlanych.
Przypomnijmy, że po przeanalizowaniu dokumentów zawartych w pięciu ofertach, jakie wpłynęły w przetargu, jako najkorzystniejszą wybrano ofertę opiewającą na 103,5 mln zł, którą złożyło konsorcjum spółek NDI ENERGY oraz TERLAN. Od tego wyboru zostało złożone odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych przez jednego z pozostałych uczestników – spółkę Skanska.
Po rozpoznaniu sprawy podczas posiedzenia, które odbyło się w środę (18 czerwca), skład orzekający oddalił odwołanie. Tym samym procedura zmierzająca do podpisania umowy z wybranym konsorcjum może być kontynuowana.
- Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu naszych pracowników – kierowników projektów, prawników i specjalistów od zamówień publicznych. Dziękuję im za to, że od 2019 roku nie przegraliśmy żadnej sprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą. To pozwala sprawnie realizować nasze zamierzenia – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W przypadku inwestycji współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej, zgodnie z prawem zamówień publicznych, po zakończeniu procedury odwoławczej i przed zawarciem umowy, musi jeszcze zostać przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontrola uprzednia.
Rozpoczęcie robót na ul. Ratajczaka zaplanowano na przełom wrześnie i października, zgodnie z obietnicą daną właścicielom ogródków gastronomicznych, że działalność ogródków będzie możliwa do końca września 2025 r.