Miasto Poznań rozpoczyna dziś realizację opracowanego planu działań naprawczych. Działania te mają na celu zapewnienie w pierwszym rzędzie, jak najszybszego przywrócenia pełnego funkcjonowania transportu zbiorowego, a w następnej kolejności - pełnej przejezdności i funkcjonalności całego węzła drogowego.
Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp.z o.o. z dniem 28 czerwca 2016, odstąpiły skutecznie od umowy z dotychczasowym generalnym wykonawcą tj. Balzola Sp. z o.o. ), z przyczyn leżących wyłącznie po jego stronie.
- Z dniem 11 lipca, przejęliśmy plac budowy, a w dniu 13 lipca przejęliśmy dokumentację geodezyjną inwentaryzacji wykonanych dotychczas robót. – mówi Paweł Śledziejowski, prezes PIM. - Wykorzystując potencjał poznańskiego MPK, firmie tej jako jednostce miejskiej, dla przypomnienia - będącej także dzierżawcą całej miejskiej infrastruktury torowo-sieciowej, zlecono rozpoczęcie pilnych prac specjalistycznych leżących w zakresie jej wysokich kompetencji. Prace te dotyczą uzupełnienia infrastruktury torowo sieciowej oraz jej sterowania o brakujące elementy.
- Roboty wykonywane przez MPK w obrębie torowiska tramwajowego, będą polegać głównie na wykonaniu elementów infrastruktury torowo sieciowej na wschodniej części węzła tj. od strony centrum miasta – podsumowuje Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. - W zakresie planowanych przez nas prac jest zapewnienie przejezdności torowiska na linii wschód – zachód, układy napędów i sterowania zwrotnic, a także wykonanie sieci trakcyjnej i kabli trakcyjnych.
Zakładany czas trwania tych robót to ok. 50 dni.
- Równolegle PIM ogłasza postępowanie przetargowe na wykonanie pozostałych prac budowlanych w obrębie węzła. – dodaje prezes Paweł Śledziejowski - Ich ogólny zakres obejmować będzie: dokończenie prac ziemnych oraz odtworzenie brakujących warstw konstrukcyjnych jezdni i chodników, odtworzenie i uzupełnienie fragmentu torowiska w ul Przybyszewskiego wraz z połączeniem go z nowo wybudowanym na samym węźle, ułożenie nawierzchni twardolanej oraz warstwy ścieralnej, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz docelowej sygnalizacji świetlnej. Prace będą częściowo prowadzone i w całości skoordynowane z równoległymi pracami MPK.
- Zabieramy się ostro do pracy – kwituje prezes Wojciech Tulibacki - tak aby zmieścić się w przewidywanym terminie ich realizacji i jak najszybciej przywrócić ruch tramwajowy w relacji Ogrody – Most Teatralny.
Dla złagodzenia przedłużających się uciążliwości związanych z remontem skrzyżowania, poznańskie MPK, w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego, zapewni komunikację tramwajową na odcinku od ul. Janickiego do Mostu Teatralnego, którą obsłużą tramwaje dwukierunkowe.
Rozwiązanie to powinno znacznie usprawnić i skrócić przejazdy do i z centrum miasta.
Będziemy na bieżąco informować o przebiegu realizacji powyższych działań naprawczych i terminach ich zakończenia.