W czerwcu rozpoczęły się pierwsze prace związane z budową drogi rowerowej po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica do skrzyżowania z ul. Działową. Ten sam wykonawca zrealizuje także dalszy odcinek trasy – do ul. Kulasa.
- Miasto zdecydowało się skorzystać z prawa opcji, które zostało uwzględnione w postępowaniu przetargowym. Oznacza to rozszerzenie zadania o odcinek między ul. Działową a przejazdem przez ul. Solną łączącym ulice Kulasa i Kościuszki. Budowa pierwszego odcinka postępuje, zamontowane zostały pierwsze krawężniki, a na skrzyżowaniu ul. Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego układane jest okablowanie sygnalizacji świetlnej – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Obecnie prace prowadzone są na odcinku pomiędzy mostem Bolesława Chrobrego a ul. Działową. Na ul. Estkowskiego, czyli w rejonie zjazdu na Wartostradę, ułożone zostały już krawężniki oraz podbudowa pod docelową nawierzchnię drogi rowerowej. Pierwsze krawężniki pojawiły się także na ul. Garbary od strony Cytadeli.
Z uwagi na trwające prace, wygrodzona jest północna część ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica. Najwięcej robót toczy się na skrzyżowaniu ulic Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary. Część pasów jest wyłączona z ruchu, częściowo niedostępne są także chodniki i przejścia dla pieszych. Prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.
Inwestycja w północnej części Starego Miasta jest ważna dla rowerzystów, gdyż stanowi fragment obwodnicy ścisłego centrum przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania. Dzięki wyodrębnieniu nowej drogi łatwiej będzie dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony - wygodnie i bezpiecznie dotrzeć do Wartostrady i terenów rekreacyjnych.
W trakcie budowy drogi rowerowej zmieni się m.in. geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę oraz przebieg chodnika. Zbudowane bądź przebudowane zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Wzdłuż nowej drogi rowerowej pojawią się ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. W rejonie skrzyżowania ulic Wolnica i Św. Wojciech zaprojektowano instalację systemu służącego do zliczania rowerów poruszających się po nowej drodze. Wykonawca przeprowadzi też prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, przebuduje istniejące oświetlenie, sygnalizację świetlną, przesunie słupy trakcyjne, zajmie się również nasadzeniami roślin.