Trwa przebudowa ul. 28 Czerwca 1956 r. na Wildzie – to kontynuacja inwestycji, która w pierwszym etapie koncentrowała się na ul. Wierzbięcice. Aktualnie wykonawca realizuje prace ziemne oraz związane z torowiskiem tramwajowym. Przebudowie podlega odcinek od skrzyżowania z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda do ul. Kilińskiego/Krzyżowej.
- Toczą się prace polegające na gruntownej przebudowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej, rozpoczęły się też roboty drogowe. W głębokich wykopach wykonawca kontynuuje również przebudowę infrastruktury podziemnej. To m.in. wodociąg, ale też inne ważne w życiu codziennym sieci, jak kanalizacyjna, energetyczna i telekomunikacyjna – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Na pierwszą połowę kwietnia planowane jest udostępnienie przejazdu z ul. Wierzbięcice w ul. Górna Wilda oraz ul. Czajczą. Wykonawca prac zakładał, że będzie to możliwe wcześniej, jednak otwarcie przejazdu nastąpi w kwietniu z uwagi na nieprzewidziane czynniki zewnętrzne oraz technologię robót wymagającą odpowiednich warunków atmosferycznych.
Przypominamy, że odcinek ul. 28 Czerwca 1956 r. od ul. Wierzbięcice do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową jest zamknięty dla ruchu pojazdów. Wzdłuż placu budowy wyznaczone są korytarze dla pieszych, których przebieg zmienia się dynamicznie wraz z postępem prac. Prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie robót.
Dzięki inwestycji poprawi się komfort pasażerów tramwajów przejeżdżających przez ul. 28 Czerwca 1956 r. - stare torowisko zostało rozebrane i jest budowane na nowo, podobnie jak sieć trakcyjna. Zastosowane rozwiązania ograniczą drgania i hałas wywoływane przez poruszające się tramwaje. Zmienią się również przystanki komunikacji miejskiej, które dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy rynku Wildeckim - w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – planowany jest węzeł przesiadkowy z przystankami w formie antyzatok. Pojawi się tam również parking na rowery.
Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej. Sprawniejszą jazdę tramwajów umożliwi odseparowanie ruchu samochodowego od torowiska (poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki). Jezdnia, miejsca parkingowe jak i chodniki zyskają nową nawierzchnię. Całość uzupełni mała architektura oraz zieleń, w tym kilkanaście drzew. Na odcinku między ul. Sikorskiego a ul. Krzyżową i Kilińskiego (poza skrzyżowaniem z ul. św. Jerzego) torowisko będzie zielone tak, jak na ul. Wierzbięcice.
Zakończenie prac budowlanych planowane jest na drugie półrocze bieżącego roku.