Prowadzony od końca maja gruntowny remont schodów po południowej stronie mostu Dworcowego wkracza w kolejną fazę. Rozpoczęła się rozbiórka schodów prowadzących z mostu na peron 2, na który teraz można dostać się tylko przez nowy dworzec, bądź tunel łączący perony z Dworcem Zachodnim.
Przebudowa - oprócz schodów, przy których rozpoczynają się roboty rozbiórkowe – obejmuje również te łączące południowy most Dworcowy z placem przed starym dworcem Poznań Główny oraz z peronem 5, a także wymianę zniszczonej nawierzchni chodnika na południowym moście Dworcowym.
Schody prowadzące na plac przed starym dworcem były w złym stanie technicznym. Elementy betonowe o słabej jakości skorodowały wskutek działań erozyjnych i niesprawnego odwodnienia. Wpływ na pęcznienie betonu, prowadzące do rozsadzania i deformacji okładzin kamiennych na stopniach oraz podestach schodów, miało również działanie środków odladzających używanych w okresach zimowych. W podobnie złym stanie były schody prowadzące na perony 2 i 5.
- Konstrukcje schodów prowadzących na peron 5, a także na wschodnią część placu przed starym dworcem Poznań Główny i tym samym w okolice wejścia na peron 1, są już oczyszczone i zabezpieczone przed korozją. Zamontowano na nich nowe elewacje z piaskowca, które są impregnowane powłokami uniemożliwiającymi trwałe naklejanie plakatów oraz zabezpieczającymi podłoże przed wnikaniem farb oraz tuszów. Na schodach na peron 5 trwa montaż stopni – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Zakończyło się już układanie nowej nawierzchni chodnika na południowym moście. Do zamontowania pozostały jeszcze tylko bariery.
Przepraszamy za niedogodności związane z realizacją inwestycji. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
Ruch pieszych na schody na obie strony placu dworcowego ma wrócić w pierwszym kwartale przyszłego roku, zaś na schody peronowe – do końca II kwartału przyszłego roku.