W Poznaniu powstają kolejne parkingi typu park&ride, czyli parkuj i jedź. Ich zadaniem jest ułatwienie przesiadek na komunikację publiczną. Aktualnie trwają prace w ramach budowy parkingu przy stacji kolejowej PKP Poznań Strzeszyn przy ul. Biskupińskiej, a także w rejonie ul. Hetmańskiej, Starołęckiej, Wagrowskiej w sąsiedztwie ronda Starołęka.
- Powstające parkingi P&R pomogą użytkownikom połączyć różne środki transportu. Na Strzeszynie z samochodu będzie można przesiąść się na pociąg lub autobus, a na Starołęce - tramwaj lub również autobus. Z węzła będą korzystać nie tylko właściciele samochodów, bo powstaje też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Budowa parkingu przy ul. Biskupińskiej rozpoczęła się w lipcu. Do tej pory zakończono już prace związane z infrastrukturą podziemną i układana jest nowa nawierzchnia z kostki. Trwa montaż słupów oświetleniowych i monitoringu. Przewidziano tu 50 miejsc postojowych, w tym trzy dla użytkowników z niepełnosprawnościami, a także 30 stojaków rowerowych (z zadaszeniem i zestawem naprawczym).
Prace w rejonie ul. Hetmańskiej, Starołęckiej i Wagrowskiej rozpoczęły się we wrześniu. Powstanie tu parking mieszczący 57 miejsc postojowych, w tym również trzy dla osób z niepełnosprawnościami. Podobnie jak w przypadku Strzeszyna, staną tu stojaki dla 30 rowerów.
W obu lokalizacjach powstaje nie tylko nowa, utwardzona nawierzchnia parkingów. Prace obejmują także budowę ciągów pieszo-rowerowych ułatwiających dojście/wjazd na P&R. Parkingi będą ogrodzone, oświetlone i monitorowane.
Uzupełnieniem będzie infrastruktura informacyjna i teletechniczna – m.in. tablice elektroniczne oraz biletomaty. Ponadto parkingi zostaną wyposażone w automatyczne sanitariaty z dostępem dla osób z niepełnosprawnościami.
Zakończenie prac budowlanych na obu parkingach planowane jest w tym roku.