Wykonawca przebudowy mostu Bolesława Chrobrego przystąpił do zapowiadanych prac przygotowawczych. Z tego względu 29 września (poniedziałek) wprowadzone zostaną pierwsze zmiany w organizacji ruchu. Na tym etapie dotyczyć będą użytkowników Wartostrady.
Ze względu organizację zaplecza budowy i dojazdów, konieczne jest wyłączenie z ruchu Wartostrady na zachodnim brzegu rzeki. Od 29 września piesi i rowerzyści nie będą mogli poruszać się Wartostradą między Starym Portem a Chwaliszewem. Od strony południowej piesi i rowerzyści powinni kierować się do przejścia i przejazdu rowerowego przez ul. Chwaliszewo. Schody po tej stronie mostu także będą niedostępne. Natomiast po stronie północnej, ze Starym Portem, wyłączony z ruchu zostanie zjazd i zejście z ul. Estkowskiego na Wartostradę.
W zakresie prac przygotowawczych są m.in. badania archeologiczne, przeniesienie sieci infrastruktury z mostu i wykonanie przewiertów pod rzeką, budowa tzw. przewiązek, zmiany w zakresie sterowania sygnalizacją świetlną.
Po 2 listopada przejazd tramwajów na trasie od ronda Śródka do Małych Garbar nie będzie już możliwy i wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. W tym czasie ruch samochodowy zostanie jeszcze zachowany z drobnymi utrudnieniami, ale w kolejnych etapach konieczne będzie zamknięcie jednej nitki mostu – najpierw północnej, później południowej. O konkretnym terminie będziemy informować, podobnie jak o mniejszych zmianach koniecznych podczas prac przygotowawczych.
Most Chrobrego ze względu na stan techniczny zostanie wybudowany na nowo. Inwestycja obejmuje też przebudowę przylegających odcinków ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego oraz skrzyżowań z ul. Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Pojawi się nowa infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, a przy Katedrze wybudowany zostanie wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy. Planowane są również prace dotyczące: odwodnienia drogowego, oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej i zieleni. Zgodnie ze wskazaniem spółki Aquanet, przebudowana zostanie również sieć wodociągowa.