Wzdłuż ul. Zwierzynieckiej powstaje nowa droga rowerowa. Prace od listopada toczą się na odcinku od ronda Kaponiera do ul. Gajowej, w północnej części ulicy. W związku z postępem inwestycji, na 17 lutego planowane jest wprowadzenie zmiany organizacji ruchu.
- Za nami prace polegające na przebudowie kanalizacji deszczowej, rozpoczęły się roboty ziemne przygotowujące teren do ułożenia nowych nawierzchni, zamontowano także część krawężników. Wykonawca kontynuuje również budowę kanału technologicznego. Z kolei na rondzie Kaponiera trwają prace związane z budową przejazdów i sygnalizacji rowerowych – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Zakończyły się prace spółki Aquanet, która w ramach koordynacji inwestycji na ul. Zwierzynieckiej przebudowywała sieć wodociągową na odcinku między ul. Mickiewicza a ul. Gajową.
17 lutego (czwartek) zmieni się organizacja ruchu. Konieczne jest wyłączenie z ruchu skrzyżowania ulic Mickiewicza i Zwierzynieckiej, a także fragmentu ul. Zwierzynieckiej na odcinku od ul. Zeylanda do ul. Gajowej. Objazdy wytyczone zostaną ulicami: Zeylanda, Bukowską, Kraszewskiego i Sienkiewicza. Dojazd do posesji na odcinku ul. Mickiewicza od ul. Sienkiewicza do Zwierzynieckiej będzie możliwy. Wyłączony zostanie też kontraruch rowerowy na ul. Mickiewicza, między ul. Sienkiewicza a Zwierzyniecką, gdyż nie będzie możliwości wjazdu z ul. Mickiewicza w Zwierzyniecką. Objazd dla rowerzystów wyznaczony zostanie ul. Sienkiewicza i Gajową. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
Budowana droga rowerowa wzdłuż ul. Zwierzynieckiej będzie dwukierunkowa. W zakres zadania wchodzi jednak nie tylko infrastruktura rowerowa, ale również kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny, budowa zatoki autobusowej, a także przebudowa zjazdów i wysp rozdzielających na ulicy. Nawierzchnia jednego pasa jezdni ul. Zwierzynieckiej zostanie wymieniona, a skrzyżowanie z ul. Mickiewicza będzie wyniesione. Dodatkowo wykonawca wraz z przedłużeniem wyspy stanowiącej peron przystanku tramwajowego wydzieli miejsce na azyl dla pieszych i rowerzystów. Na odcinku pomiędzy ulicami Mickiewicza i Gajową zaprojektowano nasadzenia drzew, zieleń niską i małą architekturę. W ramach całej inwestycji poprawi się czytelność organizacji ruchu za sprawą nowego oznakowania poziomego.