Jesienią ubiegłego roku rozpoczęła się przebudowa ul. Gdyńskiej na terenie gminy Czerwonak, na odcinku od granicy Poznania do zjazdu do Centralnej Oczyszczalni Ścieków w Koziegłowach. Prace są coraz bardziej zaawansowane - samochody przejeżdżają już nową jezdnią, a stara została rozebrana. W poniedziałek (18 maja) plac budowy odwiedzili m.in. zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie Justyna Litka i wójt gminy Czerwonak Marcin Wojtkowiak.
- Nie kryjemy zadowolenia z tempa prac, bo postępy są bardzo widoczne. Jednocześnie ul. Gdyńska cały czas jest przejezdna, bo dzięki przemyślanym etapom nie było do tej pory konieczności całkowitego zamknięcia drogi. Kierowcy aktualnie jeżdżą już nową, zachodnią jezdnią drogi, a roboty przeniosły się na wschodnią część – mówi Justyna Litka, prezes zarządu spółki PIM.
W czasie budowy zachodniej jezdni kierowcy poruszali się śladem istniejącej drogi. Teraz stara nawierzchnia została rozebrana, a w jej miejscu powstanie nowa, wschodnia nitka ulicy. W ramach przebudowy zrealizowany został nowy przystanek autobusowy przy skrzyżowaniu z ul. Piaskową, z którego mogą już korzystać pasażerowie. Rozpoczęły się również roboty związane z budową wjazdów na posesje poszczególnych mieszkańców jak i firm działających przy ul. Gdyńskiej. Powstaje również chodnik, przebudowywana jest infrastruktura podziemna oraz prowadzone są roboty przygotowawcze pod budowę tzw. drogi rozprowadzającej (dodatkowego pasa ruchu) na terenie zabudowanym, gdzie przewidziano ekrany akustyczne.
Dobrze widoczny jest zarys drugiego ronda budowanego na skrzyżowaniu ul. Gdyńskiej i Piaskowej (pierwsze przy ul. Poznańskiej). Intensywne roboty trwają także za tym skrzyżowaniem, w kierunku Czerwonaka.
Przypominamy, że w ramach czasowej organizacji ruchu ul. Piaskowa jest drogą jednokierunkową. Ul. Gdyńska pozostaje przejezdna, ale obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h i zakaz wyprzedzania. Prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
Przebudowa ok. 1,2-km odcinka ul. Gdyńskiej rozpoczęła się pod koniec października. Docelowo, po rozbudowie, ul. Gdyńska będzie składała się z dwóch niezależnych jezdni, a każda z nich będzie miała dwa pasy ruchu. Powstaną również dwa ronda, zatoki autobusowe, chodniki, drogi rowerowe i oświetlenie. Zakończenie inwestycji planowane jest w ostatnim kwartale 2020 r.