W tym roku kolejną ulicę w Poznaniu czekają zmiany. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni wykonawcę robót budowlanych na ul. Zwierzynieckiej (szczegóły TUTAJ). Zadanie obejmuje przebudowę północnej części tej ulicy na odcinku od ronda Kaponiera do ul. Gajowej, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu rowerowego na ul. Św. Marcin od budynków Uniwersytetu im. A. Mickiewicza do ul. Zwierzynieckiej.
- Poprawa bezpieczeństwa ruchu rowerowego i pieszego to główny cel tej inwestycji. Ul. Zwierzyniecka to ważny łącznik pomiędzy centrum a Jeżycami i pozostałą, zachodnią częścią miasta. Korzysta z niego wielu rowerzystów poruszających się m.in. ul. Św. Marcin i rondem Kaponiera. Budowa dwukierunkowej drogi rowerowej uzupełni ten układ komunikacyjny. W planach mamy również nasadzenia nowej zieleni – mówi prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.
W ramach zadania ruch rowerowy zostanie wyprowadzony poza jezdnię, zarówno wzdłuż ul. Zwierzynieckiej, jak i na rondzie Kaponiera dla jadących od ul. Św. Marcin do ul. Zwierzynieckiej. Na przejazdach rowerowych przez rondo Kaponiera projekt zakłada budowę sygnalizacji świetlnej (rowerowej). Dwukierunkowa droga wzdłuż ul. Zwierzynieckiej będzie liczyła dwa metry szerokości, ale z poszerzeniem przy ul. Gajowej i ul. Roosevelta do trzech metrów. Trasa rowerowa wzdłuż ul. Św. Marcin oraz w obrębie ronda Kaponiera zostanie wyznaczona czerwonym malowaniem.
- Nowa droga i przejazd rowerowy przez rondo Kaponiera będą docelowo kontynuacją infrastruktury planowanej w ramach przebudowy ul. Św. Marcin na odcinku od ul. Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego – dodaje Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca zajmie się również wymianą nawierzchni jednego pasa jezdni ul. Zwierzynieckiej, budową zatoki autobusowej, regulacją ciągów komunikacji pieszej oraz przebudową zjazdów i wysp rozdzielających na ulicy. Skrzyżowanie ul. Zwierzynieckiej z ul. Mickiewicza zostanie wyniesione, dodatkowo wykonawca wraz z przedłużeniem wyspy stanowiącej peron przystanku tramwajowego wydzieli dodatkowe miejsce na azyl dla pieszych i rowerzystów. W ramach zaplanowanych prac zmodernizowana zostanie kanalizacja deszczowa i powstanie kanał technologiczny. Na odcinku pomiędzy ulicami Mickiewicza i Gajową zaprojektowano nasadzenia drzew, zieleń niską i małą architekturę. W ramach całej inwestycji poprawi się czytelność organizacji ruchu za sprawą nowego oznakowania poziomego.
Podmioty zainteresowanie postępowaniem przetargowym mają czas na składanie swoich ofert do 30 czerwca. Wyłoniony wykonawca na przeprowadzenie robót drogowych i wykończeniowych oraz wprowadzenie stałej organizacji ruchu będzie miał 150 dni od zawarcia umowy.