Wszystkich miłośników spędzania czasu nad Wartą ucieszą systematycznie postępujące prace przy budowie nowoczesnego zaplecza przystani jachtowej.
Obiekt powstaje w Starym Porcie, który od zachodu ograniczony jest murem oporowym wzdłuż ul. Szyperskiej, od północy i wschodu - korytem rzeki Warty, a od południa - ul. E. Estkowskiego.
Po uprzednim przygotowaniu terenu pod inwestycję wykonano już płytę fundamentową pod przyszłe zaplecze oraz instalacje wodną, elektryczną i kanalizacyjną. Pod koniec lipca rozpocznie się montaż elementów budynku, a po nim nastąpią prace wykończeniowe, budowa oświetlenia zewnętrznego oraz montaż schodów. Całość prac uzupełnią nasadzenia zieleni i nowy zjazd z ul. Estkowskiego.
Zaprojektowany w formie stalowego kontenera budynek będzie składał się z części socjalno-sanitarnej oraz zaplecza gastronomicznego. Na części dachu obiektu zlokalizowany zostanie taras, na który będą prowadzić schody zewnętrzne.
Konstrukcja budynku ma zapewniać łatwą komunikację między strefami. Z części socjalno-sanitarnej (pryszniców, toalet i pralni) będą mogły korzystać osoby cumujące w przystani jachtowej, również osoby z niepełnosprawnościami.
W części gastronomicznej użytkownicy przystani będą mogli zjeść posiłek, kupić napoje oraz uzupełnić zapasy na dalszą podróż po rzece. Zaplecze gastronomiczne będzie dostępne również dla osób z zewnątrz, które zechcą spędzić wolny czas w centrum miasta.
Zakończenie całości prac budowlanych związanych z budową zaplecza przewidziano na koniec września 2019 r.
W drugiej połowie roku zakończą się prace projektowe przy całorocznej przystani jachtowej na Warcie, która docelowo ma być centralnym miejscem postoju statków w Poznaniu na śródlądowej drodze wodnej. Wyposażona w dostęp do wody pitnej i energii elektrycznej, monitoring oraz oświetlenie, zapewni odbiór ścieków i nieczystości stałych od żeglujących. Ma dysponować miejscami dla 80 jednostek pływających i 5 dla służb ratunkowych. Komunikacja z lądem odbywać się będzie co najmniej dwoma trapami.
W tym samym czasie będzie gotowy również projekt przystani nurtowej, która ma powstać na wysokości Czartorii. Przeznaczona będzie m.in. dla barek kawiarnianych. Będzie miała 100 m długości, w tym 75 m linii cumowania. Maksymalne zanurzenie cumujących w tym miejscu statków wynosić będzie 1,4 m.