Budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Dolna Wilda, która trwa od początku kwietnia, przebiega zgodnie z harmonogramem. Prace koncentrują się na odcinku od skrzyżowania z ulicami Świętego Jerzego i Żelazka do skrzyżowania z ul. Spychalskiego.
- Na tym odcinku wykonano niezbędne rozbiórki, trwa układanie nowych instalacji i krawężników. Wykonawca przygotowuje również powierzchnie pod nowe chodniki i miejsca postojowe. W najbliższych dniach prace będą koncentrowały się na budowie miejsc postojowych, bo to one mają zostać wykonane w pierwszej kolejności - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W związku z prowadzonymi robotami na ul. Dolna Wilda od skrzyżowania z ul. Świętego Jerzego do skrzyżowania z ul. Spychalskiego obowiązuje ruch jednokierunkowy, w kierunku Dębca. Pojazdy zmierzające z Dębca w kierunku ul. Olimpijskiej i okolic ul. Półwiejskiej prowadzone są objazdem przez ulice Świętego Jerzego, Wierzbięcice, Rynek Wildecki, Górna Wilda. Do dyspozycji kierowców chcących dotrzeć do centrum jest również nieco dłuższy, ale poprowadzony szerszymi arteriami, objazd przez ul. Żelazka i Drogę Dębińską.
Nowa, dwukierunkowa droga rowerowa połączy okolice parku Jana Pawła II na Wildzie z ul. Półwiejską i Krakowską w centrum Poznania. Ta licząca ponad kilometr trasa o szerokości od 2 do 2,5 metra powstaje po zachodniej stronie ul. Dolna Wilda, na odcinku od ulic Świętego Jerzego do ul. Górna Wilda. Jej dalszy przebieg będzie prowadził po wschodniej stronie ul. Górna Wilda, w kierunku ul. Królowej Jadwigi, a ostatni, około 70-metrowy odcinek drogi o szerokości 2 metrów, połączy wzdłuż ulicy Półwiejskiej ul. Królowej Jadwigi z ul. Krakowską.
Przebudowane i dostosowane do ruchu rowerowego zostaną sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach ul. Dolna Wilda i Świętego Jerzego, ul. Górna Wilda i Królowej Jadwigi oraz ul. Półwiejskiej i ul. Krakowskiej. Wzdłuż trasy powstanie chodnik, a także zatoki postojowe do parkowania równoległego przy krawędzi jezdni.