Nadszedł bardzo ważny moment dla budowy trasy tramwajowej na Naramowice wraz z układem drogowym, inwestycji wyczekiwanej od dawna przez wielu mieszkańców Poznania. Do Urzędu Miasta Poznania złożono wiosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- Złożenie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej to bardzo istotny krok w całym procesie inwestycyjnym. Po otrzymaniu decyzji ZRID, wykonawca, który przez ostatni rok pieczołowicie pracował nad dokumentacją projektową oraz przygotowaniem wniosku, będzie mógł rozpocząć budowę nowych odcinków trasy. Zakładamy, że zgodnie z harmonogramem, będzie to wiosna przyszłego roku – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Obecnie generalny wykonawca trasy przejął już częściowo plac budowy i przygotowuje go do prac budowlanych, m.in. wyburzy budynki kolidujące z inwestycją (głównie w rejonie ul. Naramowickiej i Sarmackiej). Wkrótce rozpoczną się też badania archeologiczne w parku Kosynierów. Poprzedzają one prace budowlane, bo dawniej mieścił się tu cmentarz ewangelicki.
Do tej pory rozbudowana została pętla Wilczak, na którą tramwaje wróciły na początku września. Działa tam nowe torowisko z siecią trakcyjną, gotowe są perony, wiaty przystankowe, elementy małej architektury i systemu identyfikacji miejskiej. Pętla jest już przygotowana do połączenia z torowiskiem, którym na przełomie 2021 i 2022 r. pojedzie tramwaj z Wilczaka na Naramowice. Planowana trasa tramwajowa będzie miała ok. 3,3 km długości. Inwestycja obejmuje też budowę niemal 7,5 km dróg, łącznie z dojazdowymi i skrzyżowaniami. Całość, czyli nowa trasa tramwajowa z drogami, w pełni będzie służyć poznaniakom wiosną 2022 r.