Zbliżają się znaczące zmiany organizacji ruchu na północy Poznania związane z budową nowej trasy tramwajowej na Naramowice wraz z układem drogowym. W środę przeprowadzono testy rozwiązań dla autobusów, takich jak buspasy i tymczasowa infrastruktura w rejonie skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej. Rozwiązania te usprawnią komunikację miejską w czasie częściowego zamknięcia ul. Naramowickiej, dlatego warto wybierać ten środek transportu w obliczu nadchodzących objazdów.
Zmiana organizacji ruchu zostanie wprowadzona w nocy z 29 na 30 maja. W jej wyniku zamknięta zostanie ul. Naramowicka na dwóch odcinkach: od ul. Słowiańskiej do zjazdu przy ul. Naramowickiej 31 oraz od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej.
Po zamknięciu wspomnianych fragmentów ul. Naramowickiej zmienią się trasy autobusów obsługujących ten rejon Poznania. Komunikacja miejska zyska priorytet dzięki powstałej w maju siatce buspasów. Zaplanowana została tak, by sprawny przejazd autobusem był atrakcyjną alternatywą dla samochodów w czasie objazdów. Buspasy powstały na ul. Szelągowskiej, Murawa, Słowiańskiej, Serbskiej oraz nieco dalej – na ul. Stoińskiego i ul. Wiechowicza, by pasażerowie mogli przesiąść się na przystanku Kurpińskiego na Poznański Szybki Tramwaj. Sieć uzupełnia także buspas na ul. ks. Mieszka I (między ul. Słowiańską i ul. Pułaskiego w stronę centrum).
Organizacja ruchu zmieni się również znacząco na skrzyżowaniu ul. Lechickiej i Naramowickiej. W ramach przygotowań jezdnia ul. Lechickiej została poszerzona pomiędzy ul. Murawa a wjazdem na stację paliw, by sprawnie mogły przejeżdżać tędy autobusy. W przeciwieństwie do pozostałych pojazdów, będą mogły skręcić z ul. Lechickiej od strony mostu Lecha w lewo w ul. Murawa, a także w lewo w ul. Naramowicką z wykorzystaniem łącznika przy stacji paliw Lotos.