Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły wyniki przetargu (szczegóły TUTAJ) na wykonawcę przebudowy schodów po południowej stronie mostu Dworcowego, prowadzących na plac przed budynkiem starego dworca Poznań Główny oraz na perony nr 2 i 5. Tym samym rozpoczęła się procedura zmierzającą do podpisania umowy z wybraną spółką.
Schody, które mają być przebudowane, są w złym stanie technicznym. Elementy betonowe o słabej jakości skorodowały wskutek działań erozyjnych i niesprawnego odwodnienia. Wpływ na pęcznienie betonu, prowadzące do rozsadzania i deformacji okładzin kamiennych na stopniach oraz podestach schodów, miało również działanie środków odladzających używanych w okresach zimowych. Zniszczone są też powłoki malarskie balustrad i szklane tafle, będące ich elementami.
Wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca przebuduje i wyremontuje schody, zabezpieczy je przed korozją, zachowując obecne rozwiązania architektoniczne. W ramach inwestycji wymieniona zostanie również zniszczona nawierzchnia południowego chodnika na moście Dworcowym.
- Ruch pieszych na schody prowadzące na obie strony placu dworcowego wróci najpóźniej po 280 dniach od podpisania umowy, zaś na schody peronowe – najpóźniej po 380 dniach od podpisania umowy. Całość inwestycji, łącznie z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, ma zakończyć się maksymalnie 40 dni później – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Rozbiórka, montaż i betonowanie będzie utrudnione w szczególności w przypadku schodów peronowych. Ze względu na niewystarczającą szerokość przejścia między nimi a krawędzią peronu oraz obecność trakcji, wykonawca będzie musiał – odpowiednio zabezpieczając miejsce prowadzonych prac - uwzględnić ruch pociągów i część robót prowadzić w godzinach nocnych.