Prace przy przebudowie trasy kórnickiej postępują dynamicznie - gołym okiem można zobaczyć jak szybko demontowane jest torowisko i sieć trakcyjna. Na bieżąco monitorowane jest także funkcjonowanie komunikacji publicznej w tym rejonie. Aby polepszyć dojazd z Franowa do rond Śródka i Rataje, zmieni się trasa linii numer 184.
Przebudowa trasy kórnickiej była konieczna z uwagi na jej bardzo zły stan. Już od długiego czasu tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na bezpieczeństwo przejazdu pasażerów. Nowe torowisko pojawi się na trasie kórnickiej - od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. Inwestycja zakończy się jesienią przyszłego roku. Choć prace rozpoczęto zaledwie 5 dni temu, ich postęp jest bardzo widoczny. W bieżącym tygodniu wykonawca koncentrował się na demontażu torowiska i sieci trakcyjnej oraz pracach przygotowawczych. W najbliższych siedmiu dniach zaplanowane są prace ziemne na torowisku pomiędzy ulicą Jana Pawła II a Katowicką.
Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, z uwagi na brak możliwości przejazdu tramwajów pomiędzy os. Lecha a węzłem Kórnicka/Jana Pawła II w rejonie Łaciny, Chartowa i Żegrza wprowadzono duże zmiany w komunikacji. W pierwszych dniach po rozpoczęciu robót w odnalezieniu się w nowej sytuacji pomagali pasażerom obecni w terenie pracownicy ZTM i MPK.
Na bieżąco monitorowane jest działanie komunikacji. Aby polepszyć dojazd z Franowa do Ronda Śródka i Ronda Rataje od 14 listopada autobus linii nr 184 kursować będzie z wjazdem na pętlę Franowo. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie linią nr 190, która ma także duże znaczenie w obsłudze północnej części Poznania (w zastępstwie za remontowaną trasę PST), ZTM szuka możliwości wzmocnienia również tego tego połączenia.
Trafionym pomysłem było skoordynowanie tras tramwajowych linii numer 1 i 18 z liniami numer 5 i 11. Dzięki temu pasażerowie mają zapewnione dogodne przesiadki z linii obsługujących trasę przez tzw Górny Taras Rataj (GTR) na Franowo (linie 1 i 18) na tramwaje jadące w kierunku ronda Rataje lub ulicą Hetmańską.
Obserwacje wykazały wzrost frekwencji na linii 1 o 20 proc., na linii 18 o 30 proc., co spowodowane było większą liczbą pasażerów na przystanku Os. Czecha. Na liniach 1 i 18 na Górnym Tarasie Rataj nie odnotowano jednak nadmiernego zatłoczenia, a napełnienia w komunikacyjnym szczycie nie przekraczały 60 proc. pojemności tramwajów.
Poprawnie obsługiwany jest także ciąg komunikacyjny Os. Lecha - Os. Tysiąclecia - Rondo Rataje przez linie autobusowe nr 154, 162, 181, 190 i 196. Najwyraźniej frekwencja wzrosła tu na linii 181 (ale linia ta wcześniej wykazywała ją na poziomie 20 proc., obecnie nie przekracza poziomu 40 proc.) oraz na linii nr 190 (napełnienia do 60 proc.). Na liniach nr 157 i 184 na ul. Baraniaka nie stwierdzono znaczącego wzrostu frekwencji.