Wartostrada wydłużyła się o odcinek między ul. Czartoria a mostem Chrobrego. We wtorek zakończyły się roboty budowlane tej części trasy dla pieszych i rowerzystów. Co ważne, ten fragment Wartostrady umożliwi poznaniankom i poznaniakom wygodne przejście lub przejazd rowerem pod mostem Chrobrego. Wraz z nowym odcinkiem powstała również zadaszona wiata rowerowa (przy schodach z mostu Chrobrego nad Wartę).
Trwa również budowa nowego odcinka ścieżki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a parkiem w Starym Korycie Warty (do schodów i pochylni). Tym razem przybędzie ok. 1,3 km trasy dla pieszych i rowerzystów. Zastąpi nieutwardzoną ścieżkę, na której po deszczu pojawia się błoto. Nowy odcinek Wartostrady będzie oświetlony, monitorowany, a także wyposażony w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.
Budowa tego etapu rozpoczęła się w październiku w rejonie mostu Królowej Jadwigi, od strony Wildy. - Postępy prac można już obserwować na całym odcinku, widać je np. z mostu św. Rocha. Zakładamy, że ten etap będzie gotowy do marca przyszłego roku. Nowością na Wartostradzie jest także punkt zliczania rowerów przy parku w Starym Korycie Warty (na odcinku łączącym most Rocha z ul. Czartoria) – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Oprócz budowy nowych fragmentów, poprawiamy bezpieczeństwo starszych fragmentów Wartostrady. W październiku wyposażony w oświetlenie, kamery monitoringu, stojaki rowerowe i kosze na śmieci został odcinek po wschodniej stronie Warty, od kładki nad Cybiną do mostu Królowej Jadwigi. Z kolei w rejonie mostu Rocha oraz dworca Garbary powstaną jeszcze zadaszone parkingi dla rowerów.