Nowe schody wiaduktu PST Szymanowskiego od piątku dostępne dla pieszych

Wiadukt nad przystankiem PST Szymanowskiego na Piątkowie przechodzi remont. Prace aktualnie skupiają się na północnej nitce, od strony dworca na os. Sobieskiego. Stare schody łączące wiadukt z przystankiem PST były w złym stanie technicznym i zagrażały bezpieczeństwu, dlatego zostały rozebrane i postawione na nowo. W tym czasie piesi mieli do czynienia z utrudnieniami, których zakończenie planowane jest na piątek 20 grudnia, bo nowe schody zostaną udostępnione na stałe.

Piesi będą mieli do dyspozycji zarówno ciągi po obu stronach torowiska tramwajowego, jak i te łączące przejście pod ul. Szeligowskiego z górą wiaduktu. Pasażerom łatwiej będzie przesiąść się np. z tramwaju w autobus czy przechodzić między osiedlami Batorego a Sobieskiego. Dostępny dla pieszych będzie również ciąg na wiadukcie, wzdłuż zatoki autobusowej. Nadal jednak w tym rejonie obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu kołowego, dlatego sam przystanek autobusowy pozostaje w dotychczasowej, przesuniętej lokalizacji (bliżej parkingu P&R przy ul. Szymanowskiego).

Pasażerowie korzystają już z nowych schodów południowej nitki, na której prace toczyły się w pierwszej kolejności. Planowany termin zakończenia wszystkich robót budowlanych to wrzesień przyszłego roku. Prace na wiadukcie nad trasą poznańskiego szybkiego tramwaju trwają od ponad roku. Przebudowa była konieczna, ponieważ obiekt, w tym np. płyty pomostowe, kapy oraz izolacje, były w złym stanie technicznym, nawierzchnia miała liczne spękania i zniekształcenia, a stalowe balustrady były już skorodowane. Roboty są prowadzone etapami, by węzeł nie został całkowicie wyłączony z ruchu. Podział prac pozwolił zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym oraz pieszym.

Na buspasie północnej nitki położona została eksperymentalnie po raz pierwszy w Poznaniu nawierzchnia typu Densiphalt, która łączy najlepsze właściwości betonu i asfaltu [FILM]. Dzięki niej nawierzchnia buspasa będzie bardziej wytrzymała niż asfalt i bardziej elastyczna niż beton. Buspas na północnej części wiaduktu nad PST Szymanowskiego będzie więc bardziej odporny na ciężar autobusów i oddziaływanie temperatur.

Data utworzenia: 17.12.2019
Data aktualizacji: 17.06.2020 - 15:07