Wzdłuż przebudowywanego torowiska tramwajowego między ul. Jana Pawła II a os. Lecha pojawiają się nowe drzewa. Część z nich już rośnie na swoim miejscu i trwają nasadzenia kolejnych.
- Wzdłuż torowiska tramwajowego sadzone są klony i lipy. Prace obecnie prowadzone są na odcinku między ul. Milczańską a Piaśnicką, głównie w rejonie przystanku tramwajowego. Drzewa posadzone zostały także wzdłuż nowego odcinka tzw. ringu Łacina, czyli przedłużenia ul. Pleszewskiej. Całość uzupełnią krzewy – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Łącznie wzdłuż trasy tramwajowej oraz przy ul. Pleszewskiej zaplanowano 215 nowych drzew, z czego 179 przy torowisku. To klony polne i zwyczajne, a także lipy europejskie. Ponadto wzdłuż torowiska rosło będzie ok. 1,6 tys. sztuk krzewów – pięciorników krzewiastych. Natomiast przy ringu Łacina oprócz drzew przewidziano dodatkowo m.in. hortensje i berberysy.
Nowe drzewa to nie jedyne rośliny przewidziane w ramach tej inwestycji. Na większości trasy od ul. Jana Pawła II do os. Lecha zaplanowano zielone torowisko. Efekty są już widoczne – między szynami rośnie rozchodnik, czyli wytrzymała roślina dobrze sprawdzająca się w trudnych warunkach, takich jak susza.
Gruntowna przebudowa tramwajowej trasy kórnickiej to inwestycja, która znacząco poprawi komfort poruszania się w tej części Poznania. Zyskają nie tylko pasażerowie, ale również piesi i rowerzyści. Natomiast kierowcy korzystają już z nowego odcinka ringu Łacina.
Prace między ul. Jana Pawła II a os. Lecha są już bardzo zaawansowane. Większość trasy ma już nowe torowisko i sieć trakcyjną, obecnie prace związane z infrastrukturą tramwajową trwają na odcinku przylegającym do użytku ekologicznego Traszki Ratajskie. Postępy widać nie tylko na torowisku, ale i na przystankach, chodnikach i drodze rowerowej.
W sumie przebudowywana jest trasa licząca niemal dwa kilometry. Wraz z nią zmieniają się także przystanki tramwajowe Polanka i os. Tysiąclecia. Powstaje także nowy – Łacina, który służył będzie mieszkańcom nowych osiedli. Celem inwestycji jest m.in. ograniczenie barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami, dlatego przystanki są dostosowywane do ich potrzeb. Przywrócenie ruchu tramwajowego na zmodernizowanej trasie zaplanowano późną jesienią.