Z dużym impetem rozpoczął się remont torowisk na ulicach Fredry i Mielżyńskiego. Obecnie trwają prace na odcinku od mostu Teatralnego w kierunku Okrąglaka, gdzie w błyskawicznym tempie demontowane jest wysłużone torowisko. W wyniku tych prac pasażerowie zyskają nowe, bezpieczne i wygodne trasy.
W pierwszej kolejności na trasie tramwajowej z mostu Teatralnego do Okrąglaka oraz pomiędzy Okrąglakiem a placem Cyryla Ratajskiego została zdjęta trakcja zasilająca tramwaje. Następnie rozpoczęto demontaż torowiska. Prace rozbiórkowe od „Teatralki” w kierunku centrum są widoczne gołym okiem. W miejscu demontowanych szyn, zostanie zamontowane torowisko na płytach prefabrykowanych. W tej technologii zostały już w minionych latach zbudowane przejazdy na skrzyżowaniach ulicy Fredry z aleją Niepodległości oraz ulicą Kościuszki. Torowisko jest bardziej stabilne i wytrzymałe, a kierowcy zyskali dużo dogodniejszą możliwość przejazdu.
Torowisko na ul. Mielżyńskiego, wybudowane w technologii z lat 70. ubiegłego wieku, w ostatnim czasie zapadało się, a postępującej degradacji ulegała również znajdująca się przy nim nawierzchnia drogowa, co niejednokrotnie doprowadzało do niszczenia podwozia tramwajów. Sytuacja była na tyle zła, że wiosną tego roku – w trosce o bezpieczeństwo ruchu - konieczny był demontaż kostki kamiennej przy szynach. Torowisko z lat 80. znajdujące się na ul. Fredry również wymagało kompleksowej modernizacji. W ostatnich latach prowadzono doraźne naprawy, jednak nie były już one wystarczające. Torowisko się obniżało, co negatywnie wpływało na nawierzchnię.
Prace torowe w centrum Poznania są więc potrzebne z uwagi na bardzo zły stan tras na ulicach Fredry i Mielżyńskiego, ponadto – z uwagi modernizację węzła przy Okrąglaku w ramach kolejnego etapu Programu Centrum (dofinansowanego ze środków UE) – trasa z mostu Teatralnego w kierunku centrum i tak musiała zostać wyłączona z ruchu.