Wartostrada połączyła poznańskie mosty

Nowy odcinek Wartostrady od Mostu Królowej Jadwigi do Mostu Przemysła tuż przed długim weekendem został ostatecznie ukończony i przeszedł wszystkie formalne odbiory. Długość ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż rzeki wydłużyła się o prawie dwa kilometry.

- Cieszę się, że Wartostrada jest niezwykle popularna wśród poznaniaków. Ożywiliśmy tereny nadrzeczne, umożliwiając mieszkańcom uprawianie tu sportu czy po prostu wygodne spędzanie czasu. Równocześnie pamiętamy o  bezpieczeństwie - zapewnimy tu oświetlenie i monitoring. Wartostrada będzie rozwijała się dalej, bo już planujemy jej kolejne odcinki – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania.

Prace przy budowie tego fragmentu skończyły się w styczniu tego roku, a ich odbiór nastąpił w połowie lutego. Wykonawcy zlecono jednak dodatkowe prace do wykonania – utwardzenie nawierzchni pod mostem Królowej Jadwigi, montaż ławek i koszy na śmieci. Pierwsze zakończyło się na przełomie marca i kwietnia - fragment pod mostem został wykonany z kostki brukowej. Jest to odstępstwo od przyjętych standardów rowerowych, jednak w tym miejscu nie było możliwości użycia sprzętu, który kładł masę bitumiczną. Ławki i kosze postawiono w kwietniu. Mimo że na całej długości nowej drogi jest sporo zieleni, to dosadzono kolejnych dwadzieścia pięć drzew.

Budowa trasy wzdłuż ul. Piastowskiej rozpoczęła się pod koniec sierpnia zeszłego roku. To już trzeci odcinek Wartostrady, który powstał w ostatnich latach. W 2016 roku oddano do użytku trasę o długości 2,34 km od rzeki Głównej do rzeki Cybiny na wschodnim brzegu rzeki Warty. W zeszłym roku zakończono budowę odcinka od rzeki Cybiny do mostu Królowej Jadwigi liczącego 1,76 km. Trasa po zachodniej stronie Warty pomiędzy ul. Królowej Jadwigi a ul. Hetmańską ma prawie 2 kilometry.

Kolejnym etapem rozbudowy Wartostrady, będzie odcinek, który po stronie Starego Miasta prowadzić będzie od mostu Królowej Jadwigi do Czartorii. Pobiegnie ona dolnym tarasem Warty. Wyremontowane będzie również odcinek biegnący przez park Tadeusza Mazowieckiego oraz stara trasa wzdłuż os. Piastowskiego.

- Planujemy też budowę odcinka łączącego Wartostradę z Jeziorem Maltańskim. Trasa będzie przebiegała pod ulicą Jana Pawła II. Zamierzamy wykorzystać fragment dawnych umocnień fortyfikacyjnych, tzw. Śluzę Cybińską, co będzie niewątpliwie ogromną dodatkową atrakcją tego odcinka - zapowiada Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Oprócz budowy i modernizacji dróg rowerowych planowany jest też montaż wzdłuż całej trasy energooszczędnego oświetlenia oraz monitoringu wizyjnego – w pierwszej kolejności zostanie on zainstalowany na odcinku od mostu Królowej Jadwigi do mostu Bolesława Chrobrego.

W projekcie Wartostrady znajduje się też montaż elementów małej architektury, w tym punktów zliczania rowerów, stojaków rowerowych oraz samoobsługowych punktów naprawy rowerów. Całość przedsięwzięcia wzdłuż Warty będzie kosztować prawie 22 mln zł. Miasto pozyskało na ten projekt ponad 16 mln zł. Dofinansowanie pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

 

Źródło: poznan.pl. PIM

Data utworzenia: 26.04.2018
Data aktualizacji: 26.10.2018 - 12:34