W związku z faktem, że jedyna oferta złożona w przetargu na opracowanie wielobranżowej koncepcji oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy trasy tramwajowej do Naramowic (etap II: od pętli Wilczak przez ul. Szelągowską do skrzyżowania Estkowskiego/Małe Garbary) przekracza kwotę szacowaną na realizację tego zadania, Miasto Poznań podjęło decyzję o unieważnieniu postępowania. Niezwłocznie zostaną podjęte działania w celu ogłoszenia nowego przetargu.
W przeprowadzonym przez Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. postępowaniu na „Opracowanie wielobranżowej koncepcji oraz Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania pn. Budowa trasy tramwajowej do Naramowic (etap II) od pętli Wilczak przez ul. Szelągowską do skrzyżowania ul. Estkowskiego/Małe Garbary w Poznaniu” wpłynęła jedna oferta. Złożyło ją Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. Cena zaoferowana przez wykonawcę – 2.213.385 zł - prawie trzykrotnie przekracza kwotę oszacowaną na realizację inwestycji przez spółkę PIM na 800.000 zł. Decyzją władz Miasta Poznania postępowanie zostało unieważnione.
- Mając na uwadze kluczowe znaczenie budowy trasy tramwajowej na Naramowice dla układu transportowego Poznania, niezwłocznie zostaną podjęte działania w celu ogłoszenia nowego postępowania dla II etapu trasy tramwajowej od Wilczaka do centrum miasta, który będzie przedłużeniem obecnie realizowanego I etapu – mówi Maciej Wudarski, Zastępca Prezydenta Miasta Poznania.
I etap prac budowy tramwaju na Naramowice od pętli Wilczak wzdłuż ulicy Naramowickiej nie jest żaden sposób zagrożony.
Źródło: ZTM, PIM, poznan.pl