Tak powstawało przejście dla pieszych na Moście Dworcowym [WIDEO]

Z początkiem października (7.10.) Miasto Poznań oddało do użytku oczekiwane przez mieszkańców przejście dla pieszych na północnej nitce ul. Matyi, na wysokości przystanku tramwajowego. Przejście to znacznie skróciło drogę na dworzec od strony parku im. Marcinkowskiego.

Zobaczmy jak wyglądała budowa przejścia [WIDEO]

Prace budowlane na przejściu rozpoczęły się 12 września i zakończyły tydzień wcześniej niż pierwotnie planowano. Uwarunkowania techniczne i wymogi bezpieczeństwa wymusiły przebudowę okolicznego układu drogowego. W ramach prac wykonano podniesienie północnej jezdni ul. Matyi o 30 cm. Odcinek 3-pasmowej drogi należało sfrezować, nanieść warstwę wyrównawczą, wykonać podbudowę i warstwę ścieralną. Wykonana została sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych. Ponadto dopasowano wysokościowo teren wokół - chodniki, fragmenty nowej drogi rowerowej i teren przyległy. Rozbudowano także sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Matyi, Towarowej i al. Króla Przemysła II oraz wprowadzono modyfikacje na istniejącym już przejściu południowym, przebudowano też zejście z peronu tramwajowego.

Pierwotny projekt układu komunikacyjnego w otoczeniu nowo wybudowanego dworca PKP i PKS wymuszał by piesi korzystali z przejścia podziemnego i przechodzili przez przylegająca do niego galerię handlową. Oddany do użytku w maju 2012 roku kompleks wywołał sprzeciw mieszkańców, którzy podnosili, że jest niefunkcjonalny.

Dzięki inwestycji drogę na dworzec można pokonać w znacznie krótszym czasie i bez schodzenia do podziemnego tunelu pod ul. Matyi.

 

Źródło: biuro prasowe ump/PIM

 

Data utworzenia: 18.10.2017
Data aktualizacji: 19.11.2018 - 13:03