Rusza budowa kolejnych etapów ścieżki RoweLOVE na poznańskich Ratajach. Inwestycję wybrali mieszkańcy Poznania, a finansowana jest z Budżetu Obywatelskiego. Odbiór końcowy prac planowany jest jeszcze przed wakacjami.
Projekt "RoweLove Rataje" zgłosili w 2013 r. do budżetu obywatelskiego osiedlowi radni z Rataj i Żegrza oraz działacze z inicjatywy Hello Polanka. Zakładał on budowę ścieżek rowerowych na Ratajach, m.in. wzdłuż tramwajowej trasy kórnickiej oraz łączących park Rataje z Maltą. W głosowaniu poznaniacy decydowali na co przeznaczyć środki z budżetu obywatelskiego. Wśród zwycięskich projektów znalazła się trasa „RoveLOVE”, której całkowity koszt wyniesie 2,6 mln zł.
10 i 11 lutego, Spółka PIM przekazała wykonawcom place budowy i zgodnie z harmonogramem inwestycji, kolejne etapy projektu („E-F” i „I-J”) powinny zostać przekazane do użytkowania jeszcze przed wakacjami.
Inwestycja realizowana będzie na terenach „Parku Rataje” („E” i „F”) po dawnym śladzie ul. Chyżańskiej, w kierunku os. Polan. Etapy „I” i „J” przebiegają po śladzie dawnej Kolei Średzkiej wzdłuż ul. Inflanckiej, na odcinku od trasy tramwajowej „GTR” do „Estakady Katowickiej”. Koszt realizacji tych etapów to ok. 1,2 mln.
Miasto podejmuje intensywne działania wspomagające ruch rowerowy, a zakończenie właśnie tego procesu inwestycyjnego (RoweLowe) o charakterze typowo rekreacyjno-turystycznym ma umożliwić, jak i zachęcić mieszkańców do korzystania z jednośladów - powiedział wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski. Coraz więcej poznaniaków korzysta z rowerów, jako doskonałego narzędzia komunikacji, ale są i tacy, którzy nie czują się pewnie jeżdżąc jezdnią, bądź chodnikami. Chcemy im wszystkim zapewnić większe bezpieczeństwo tworząc właśnie odpowiednią infrastrukturę – dodał Wudarski.
Do tej pory zrealizowane zostały trasy na terenie „Parku Rataje” od ul. Piłsudskiego, w kierunku kościoła na os. Bohaterów II Wojny Światowej („G”) oraz zlokalizowane wzdłuż ulicy Inflanckiej, na odcinku od posesji nr 45 do włączenia w istniejącą drogę rowerową przy posesji nr 14 („K”).
W dalszych planach realizacji projektu jest także wybudowanie traktu („L”) przebiegającego wzdłuż trasy tramwajowej „GTR” na odcinku od ul. Kórnickiej do ul. Piaśnickiej wykonywany będzie wraz z remontem trasy tramwajowej - konieczność wymiany kabli sieci trakcyjnej przebiegających pod całym etapem „L” – zgodnie z warunkami wydanymi dla przebudowy tramwaju „GTR” i opinią MPK.
Ze względu na toczące się postępowanie zwrotowe nieruchomości odstąpiono od realizacji etapu „A”, na terenie os. Piastowskiego, na odcinku od ul. Zamenhofa do posesji o nr 43/15.
Mapa projektu: pdf.