Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg nieograniczony na wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Przetarg dotyczy II etapu tej inwestycji, czyli trasy prowadzącej od pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Estkowskiego/Garbary. Szczegóły postępowania dostępne są TUTAJ
- Jest to kolejny, znaczący etap budowy tramwaju na Naramowice. Po jego realizacji będzie to w pełni funkcjonalny układ komunikacyjny. Z Naramowic będzie można dojechać wówczas nową trasą tramwajową bezpośrednio do samego centrum – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania.
Na wykonanie przedmiotu zamówienia zamawiający przewidział czas do 30 czerwca 2019 roku, natomiast na złożenie swoich ofert, wszyscy potencjalni wykonawcy mają czas do 6 kwietnia do godz. 12:00.
W ramach zamówienia pozyskana zostanie pełna dokumentacja przetargowa dla trybu realizacji zadania metodą zaprojektuj i wybuduj.
Wybrane biuro projektowe, będzie musiało wykonać PFU, którego integralnym elementem będzie wielobranżowa koncepcja techniczna oraz ostateczna decyzja środowiskowa.
W pierwszej kolejności zostanie wykonana koncepcja tramwajowa, która na jesień 2018 roku zostanie poddana konsultacjom społecznym.
Dokumentacja będzie musiała być również uzgodniona z PKP PLK w ramach tzw. projektu budowy III toru, tj. w rejonie skrzyżowania się trasy tramwajowej z wiaduktem kolejowym przy stacji Poznań Garbary.
Ostateczny PFU, zgodnie z umową, powinien zostać odebrany do końca czerwca 2019 roku. Powyższa dokumentacja pozwoli ogłosić postępowanie na wybór Wykonawcy robót z projektowaniem, pod warunkiem że będą zabezpieczone środki na realizację, o które Miasto Poznań stara się w szczególności w ramach funduszy UE.
Planowana trasa zostanie poprowadzona od skrzyżowania ulic Słowiańskiej i Wilczak, w kierunku południowym wzdłuż ulicy Szelągowskiej, aż do ul. Estkowskiego, której krzyżówka z ul. Małe Garbary zostanie diametralnie przebudowana.
foto. BP UMP op. PIM/BP UMP