Powstaje nowa linia tramwajowa z pętlą na ulicy Falistej

Spółka PIM ogłosiła przetarg nieograniczony na zaprojektowanie odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli „Falista”, wraz z rozbudową układu drogowego od ronda do ul. Obodrzyckiej. Prace projektowane powinny zakończyć się pod koniec 2017 r.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót dla ww. zadania, a następnie pełnienie nadzoru autorskiego.

Więcej o warunkach przetargu: tutaj >>>

 

Oszczędności i korzyści dla mieszkańców

Budowa tej linii tramwajowej to oczywiście projekt nieporównywalny z trasą na Naramowice. To raczej gospodarskie spojrzenie i wykorzystanie istniejącego potencjału – powiedział Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Trasa tramwajowa na ul. Unii Lubelskiej liczyć będzie około 650 metrów, a sama pętla tramwajowa będzie przystosowana do przesiadek „drzwi w drzwi”, z autobusu na tramwaj.

Założenia do przetargu były konsultowane z lokalnymi radami osiedli, a decyzję o budowie nowej trasy tramwajowej pozytywnie ocenili społecznicy, m.in. ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, zwracając uwagę właśnie na duży potencjał projektu.

Budowa tej trasy razem z pętlą tramwajową została zapisana w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania" oraz "Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Poznania na lata 2014 - 2025".

Nowa linia tramwajowa, po pierwsze, jest korzystna dla mieszkańców tej części miasta, a po drugie, pozwoli na spore oszczędności. Samo skrócenie trasy linii nr 5 o odcinek, na którym obłożenie pasażerów jest i tak niewielkie, pozwoli na zmniejszenie kosztów o ok. 675 tys. zł rocznie. Kolejne oszczędności przyniesie reorganizacja układu pozostałych linii tramwajowych, kursujących na Starołękę.

Mapa projektu: pdf.

Data utworzenia: 03.03.2016
Aktualizacja: Redaktor techniczny strony
Data aktualizacji: 22.03.2017 - 14:11