Udostępnienie we wszystkich relacjach samochodowych i tramwajowych węzła drogowego Dąbrowskiego/Przybyszewskiego/Żeromskiego pozwala na sprawdzenie zastosowanych rozwiązań systemu kierowania ruchem ITS w normalnych warunkach. Obecnie zbierane są dane o ruchu, częstotliwości poruszania się pojazdów, które zostaną przeanalizowane celem wprowadzenia optymalizacji sterowania ruchem. Sytuacja przebiega analogicznie do uruchomienia ronda Kaponiera.
Pamiętać jednak należy, iż system w założeniu swoim nie będzie stanowił antidotum na korki drogowe, a jego istotą jest zapewnienie maksymalnej, możliwej w danych warunkach płynności ruchu z bezwzględnym priorytetem dla transportu publicznego.
System ITS, jak każdy nowy system wymaga monitorowania poprawności działania, optymalizacji realizowanych funkcji i przystosowania do istniejącego już otoczenia, co ze względu na ilość zależności musi być rozłożone w czasie. Nad działaniami systemu stale pracuje interdyscyplinarny zespół. Jego rolą jest obserwacja działań zarówno ITS-u, jak również obecnego systemu oznakowania poziomego i pionowego, włącznie z inicjowaniem zmian tam, gdzie okażą się one konieczne i niezbędne.
Wobec powyższego, prosimy wszystkich uczestników ruchu o wykazanie cierpliwości i zrozumienia dla prowadzonych działań, których dostosowanie do specyfiki miejskiej pozwoli wyeliminować liczne niedogodności i zwiększyć płynność ruchu.