Archeolodzy w rejonie skrzyżowania ulic Lechickiej i Naramowickiej oraz przy Sarmackiej

W przyszłym tygodniu rozpoczną się kolejne badania archeologiczne związane z budową trasy tramwajowej na Naramowice i węzła Lechicka/Naramowicka. - Archeolodzy pracują już w parku Kosynierów, a teraz pojawią się także w rejonie skrzyżowania ulic Lechickiej i Naramowickiej oraz schronów przy ul. Sarmackiej. To tereny w strefie ochrony konserwatorskiej, dlatego należy je przebadać przed pracami budowlanymi. Równolegle trwa również rozbiórka budynków, które kolidują z planowaną trasą na Naramowice. Do tej pory generalny wykonawca zakończył rozbiórkę budynków znajdujących się przy ul. Czarna Rola, Sarmackiej 1 oraz Naramowickiej 149 – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. Aktualnie trwają prace przygotowawcze do rozbiórki  budynków w rejonie ul. Jasna Rola oraz przy ul. Naramowickiej 213.

W rejonie skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej archeolodzy spodziewają się m.in schronu amunicyjnego, artyleryjskiego oraz mobilizacyjnego, natomiast przy ul. Sarmackiej schronów mobilizacyjnych. Łącznie badaniom będzie podlegał teren ponad ośmiu hektarów.

Prace te nie powinny wiązać się z utrudnieniami w ruchu, jednakże prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie tych działań i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie. Prace będą prowadzone zgodnie z warunkami określonymi przez Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (oraz pod jego stałym nadzorem). Harmonogram inwestycji uwzględnia badania archeologiczne i ewentualne interesujące odkrycia tak, by nie wpłynęły na termin wykonania zadania.

W ramach inwestycji, na terenie rozpoczynających się badań powstanie m.in. dwupoziomowy węzeł komunikacyjny, dzięki któremu tramwaje pojadą bezkolizyjnie nad ulicą Lechicką, natomiast teren w rejonie ul. Sarmackiej to obszar przyszłego zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego „Naramowice”, gdzie do niedawna znajdowały się garaże.

Planowana trasa tramwajowa na Naramowice będzie miała ok. 3,3 km długości. Inwestycja obejmuje też budowę niemal 7,5 km dróg, łącznie z dojazdowymi i skrzyżowaniami. Tramwaj pojedzie od przebudowanej pętli Wilczak na północ Poznania, do ul. Błażeja na Naramowicach.

Data publikacji: 09-01-2020
Aktualizacja: Łukasz Dolata
Data aktualizacji: 09-01-2020